Bonzo

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Bonzo - 2 mars 2009 17:26


Nu var det länge sen jag fick chans att blogga...


Kan börja med att berätta att jag fått en klövjeväska att bära runt på... Tycker det är helt ok faktiskt. Husse o matte skall bara hitta lite sand någonstans under all snö som vi kan lägga i för att få lite tygnd.

På tal om snö... först kommer det massor, sen smälter det bort, sen kommer det nytt och så smälter det bort och så nu snöar det igen!!! Hur skall dom igentligen ha det?? Man får lixom bestämma snö eller vår!!

Inte så lätt att hitta sand eftersom det hela tiden kommer ny snö som lägger sig över...

Men våran gröna "gruslåda" utanför huset ligger pyrt till snart om inte snön försvinner... de är rätt otåliga mina tvåbentingar!! Visst kan man lägga i petflaskor med vatten oxå, men sanden kommer ju forma sig bättre efter min kropp vilket gör att det blir bekvämare tror vi. O petflaskorna vill jag ju helst ha i munnen och tugga sönder :)


På promenaderna råder snart koppeltvång för mig, eftersom jag totalt struntar i om husse eller matte står och tjohar och har sig att jag skall komma, det luktar ju sååå gott överallt!! O så har jag smitit efter en hund oxå... = Matte vansinnig!!! Oj vad skäll jag fick...


Vi var nämligen hos Mattes pappa och firade hans födelsedag... Tvåbentingarna tyckte jag skulle få sträcka lite på benen innan vi fick in för att äta middag.

Vi var på "baksidan" av tomten när matte fick syn på en liten pudel som gick förbi på vägen nedanför... Inte dröjde det länge innan jag fick syn på den lilla söta tjejen heller... Min hals blev en meter lång för att jag skulle se henne ordentligt, kände att det började rycka i benen..... O i samma stund gick det inte att motstå att springa efter, men Danne hade staket runt tomten så jag kom inte över, men precis när husse var framme till mig så kom jag ju på att det fanns en grindöppning, hur skulle vi annars kommit in med bilen??? Så jag drog järnet, ni skulle sett tvåbentingarna de hade inte en chans att få tag på mig...

Matte skrek för allt hon orkade att jag skulle stanna, men jag hörde inte... hörde däremot att hon skrek att jag var snäll....

Pudeltjejen var en liten trevlig prick, den bodde tydligen granne med Danne. Oförskämt av matte att inte presentera mig för damerna i området, då får man lixom klara av den biten själv!

Trevligt hade hon och jag tills matten plötsligt dök upp och slet tag i mig. Men matten tyckte inte det var trevligt bad om ursäkt till pudelns husse och drog med mig tillbaka.

Trist att matten alltid ska visa sig från sin sura sida när man träffar nya flickor.... Hon skrämmer ju flickorna, klart att inte dom vill ha en sur o grinig svärmor eller svärmatte kanske det heter...


Hursom så blev jag inlåst i bilen en stund innan jag fick följa med in på kalaset...


Idag var det upp o hoppa tidigt eftersom vi skulle till veterinären. Kan ni gissa vad det bästa var?? Jag slapp frukosten! Sköterskan sa till matten när hon beställde tiden att det vore bra om jag inte åt någon frukost innan besöket ifall de skulle ge mig lugnande... Inga problem sa matten då blir han bara glad!!

Jag gick igenom golvet på lukter i väntrummet, kände nog doften av en söt flicka allt...

Fick träffa Erik, när han gått igenom min journal frågade han hur det hade gått med mitt ben... Ni kanske minns att han skickade en remiss till Strömsholm för en titthålsoperation eftersom han påstod att jag led av artos.. Matte berättade stolt att det inte alls blev någon titthålsoperation och att de konstaterade att det "bara" var en grov sträckning....


Sen babblade de vidare om min hals och tänder.... eftersom tvåbentingarna tycker jag äter så dåligt...

Erik tyckte nog att tvåbentingarna är ganska fjompiga... Men självklart gick han med på att titta i halsen och munnen, ett blodprov skulle oxå tas för att kolla så att alla blodvärden såg bra ut...

Matte bad mig hoppa upp på bordet, och det gjorde jag så fint..

Vips så blev jag trött, sköterskan snodde lite blod från mitt ben, fick ett fult "bandage" där hon stuckit, blev ännu tröttare, Erik kom tillbaka och kollade min tänder!! Tittade på matten och log,

- Din hund har jätte fina tänder och tandkött!!

Grötade ner fingrarna i halsen på mig, han är ju helt knäpp den där farbrorn.. Tittade åter igen på matten;

-Din hunds hals är perfekt, halsmandlarna hade inte kunnat vara bättre heller....


Tvåbentingarna skrattade lite åt sig själva att de alltid skall vara så oroliga...

Jag började piggna på mig och såg att jag hade ett fult bandage på ena benet, måste bort tänk om nån tjej skulle se mig sådär... Bet lite på det sen somnade jag igen, lustigt att man kan bli så trött, det var ju bara morgon och jag hade ju sovit hela natten...


Erik kom in med svaren från blodprovena oxå... O ni kan väl kanske gissa vad svaren sa???

- Eran hund är kärnfrisk!!!

Tvåventingarna pratade lite med Erik sedan var vi klara för att gå ut...

Genast blev jag jätte pigg när jag kom ut i väntrummet igen, där satt en kamphund och väntade på att få träffa Erik... Och kampat hade den verkligen usch så den såg ut...


Matte gick och betalade. Lustiga dom är, hade väl räckt att frågat mig om något var fel med mig, hade kunnat tänka mig en kycklingbit som betalning bara...


Husse och jag gick till bilen, då blev jag trött igen så hussen fick lyfta in mig i bilen, snart nog kom matten.

Hussen tittade allvarligt på henne och frågade;

- Nåå.. hur mycket???

- 1700:- svarade hon med ett leende på läpparna!!!

- Då blir det ingen ny jeansjacka för dig sa hussen o skrattade!


De verkade glada ändå... tänk om de bara frågat mig, då hade de kommit undan med en kyckling bit.. o den kostar inte 1700:- kan jag lova!!

Men hur som så tyckte de att det var skönt att de har en kärnfrisk hund!!!


Avslutar detta långa blogginlägg med en bild på mig så ni får se hur jag ser ut när man fått lugnande och bloggar samma dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards