Bonzo

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Bonzo - 26 mars 2009 20:59


Började morgonen med att jag ville att husse skulle klia mig på magen när han gick upp vid 05.15 La mig på rygg så att han skulle komma åt, o han kliade mig faktiskt en liten stund.

När han åkte till jobbet så somnade jag om, matte och jag skulle ju ha sovmorgon, och det tog vi.... Lite väl lång tyckte jag...

Promenad med matte nere på planerna så jag fick springa "av" mig lite.


Efter att vi kommit in och druckit lite vatten var det dags att gå ut igen...??!! O jag förstod direkt vad som stod på schemat, jag rusade ut ställde mig vid trappen och spanade!!! Vart e han???? Jag letade såklart efter min bästis Digger. Efter en stund kom han smygandes :) Han är allt bra cool den där hunden. Tyvärr hade våra mattar "bara" planerat in lugn och sansad promenad, Digger har fortfarande lite ont i sin tass.

Vi skötte oss väldigt fint, och den här gången tog det ingen tid alls för att jag skulle varva ner, eftersom jag inte alls varvade upp som sist!

 Vi var ute 1 timme ungefär, och solen sken på oss.


Sov hela eftermiddagen innan det var dags att hoppa in i bilen och åka till Strömsholm för lite sim.

Den här gången var ju inte Elin med, så husse o matte o jag skulle klara allt själva.... Visst hade vi räknat ut innan att det hela skulle likna en mindre cirkus....

Började iaf bra, på med regnjackor och flytvästen på mig!

Sen dök första problemet upp... hittade bara 1 lina.. hmmm, jaja vi fick väl försöka ändå, men två behövs på  mig eftersom jag gärna försöker klättra över kanterna...

Upp på rampen, HJÄÄÄLP!!!! VATTEN!!!! USCH!!!! Tänker inte gå i!!!!

Husse o matte lockade och lockade på mig, men NEJ, tänker inte gå i.

Efter ett tag tröttnade de på mig och slutade dalta det var vattnet som gällde... Körde lite propeller med frambenen så husse o matte blev ordentligt blöta ;) Husse sprang som en galning med snöret runt bassängen eftersom vi bara hade ett! Men vad tusan gjorde matte??? Stod nog mest och glodde och tjoade.


Fick komma upp på rampen och vila lite... sen tyckte de att det var dags att gå i igen, men jag visste inte hur jag skulle göra. Jag ville i för min leksak låg i mitten och flöt, men jag vågade inte riktigt. Jag pratade högt och mycket med både husse o matte så de verkligen insåg hur gärna jag ville i... Men jag var en liten fegis.....

Slutade med att matte fick hoppa upp på rampen och hjälpa mig genom puttning.

 Tyckte det var lite tråkigt att inte hon trillade i när hon puttade på mig, ni kan ju tänka er vad de som stod utanför skulle fått garva då:)

Fick iaf till några längder utan propellande framben..

Snabb dusch, tork och städning av stället  så var vi snart påväg hem igen.

Som ni förstår så behöver ni inte fundera på att få se några bilder från simmet eftersom ingen har tid att sköta kameran, men så småningom så...


Just det... glömde ju skriva om våran entré... jag råkade hoppa ur bilen innan husse hade fått på mig kopplet... drog några varv runt bilen innan jag travade mot entrén, efter kom husse med kopplet i högsta hugg! Så var han arg när han kopplade fast mig, förstår inte varför jag försökte ju bara skynda mig in eftersom vi nästan var lite sena...

Sena var vi pga att husse o matte hade klantat sig lite... men det är en historia för sig....


Imorgon är det upp o hoppa tidigt, redan klockan sex blir det morgonpromenad med matten. 

På eftermiddagen skall jag åka till kungsör för övernattning där eftersom husse o matte skall på 30 års fest!

Ovido - Quiz & Flashcards