Bonzo

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Bonzo - 22 mars 2009 18:23


Blir ett kort inlägg eftersom vi alla tre är trötta efter en lååååång dag.

Äntligen fick jag de efterlängtade rosetterna!!!!! O en fin, fin kritik.


Ni kan läsa resultat och kritik i inlägget under....


Världens minsta ring var det iaf, o matte kunde inte förstå hur jag skulle få plats att trava där.... men det lyckades :)

Dessutom var det en pressening istället för mattor!!! Hmmm... Men som sagt inget problem för mig.


Vann min klass, och vann sedan oxå bästa hanhundsklass :) O blev BIR!!!!!


Sedan blev det en lååååång väntan tills gruppfinalen, men där hade vi inget att hämta... förstår bara inte hur vi alla 16 fick plats. Säkert därför jag hade en leonberger precis i baken på mig...


Matte blev rätt irriterad på dessa små "skithundar" som var vid vår ring... de var högt och lågt hela tiden, tom på min bur och dumma sig. Det värsta är att ägarna tycker att detta är helt ok bara för att dom är små eller??? Se vad de skulle säga om jag gjorde samma sak...


Bjuder på lite bilder oxå...



Av Bonzo - 22 mars 2009 17:59

Svenska boxerklubben, Eskilstuna 090322, Inoff.


Domare: Per-Erik Wallin.


Resultat: 1:a Ukl, 1:a Ukk, 1:a Bhkl HP, BIR


Kritik: Härligt huvud & uttryck, välkroppad, välburen svans. Lång rymlig bröstkorg. Utmärkt benstomme, utmärkta ben & tassar. Aningen rak i knävinkeln. Rör sig OK. Välskött päls med bra struktur. Utmärkt färg & vältecknad. Vänligt temperament.


Kommentar: Bonzo skötte sig fint i ringen, trots att den var minimal och bestod av pressening. Lång väntan tills BIG-finalen och väl där förstår jag inte hur alla 16 lyckades få plats, kanske därför vi hade en Leonberger i baken.. där var det tack och hej!



Ovido - Quiz & Flashcards