Bonzo

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Bonzo - 8 april 2009 20:59


Matte och jag började dagen med att skjutsa hussen till jobbet.

Grejade lite i tvättstugan, precis när vi skulle ge oss iväg för att möta upp Digger så ringde mattes mobil..

Det var Elin, min simfröken på strömsholm som ringde för att höra hur det går för oss..


Sen var det äntligen dags, Digger satt fint nedanför trappen vid garagen och väntade, jag införde en ny stil idag när jag skulle närma mig honom, den smygande.. fast halvvägs ner i trappen ändrade jag taktik till tokrusa fram, tyvärr var matte beredd på detta så det blev tvärnit.

Efter en snabb hälsning som mest innehöll brottningsmatch så började den lugna och sansade promenaden.

Jag vet precis vad som gäller, går så fint precis brevid matte.

Idag tog vi en ny väg, som innebar både mycket trafikerade vägar men oxå stigar i skogen.

I skogen behövde jag inte gå fint brevid matten, utan kunde gå i helt utsträckt koppel och inte ens då försöker jag busa med Digger!

Matte är så imponerad och stolt över mig!!


Efter promenaden fixade vi upp tvätten från tvättstugan sedan bar det iväg till Kungsör och "farfar" för att hämta hem våran bil som varit på verkstaden. Nu hade vi tur denna gång, det var inget större fel på den!!

När vi kom till blomsteraffären så lyckades jag smita från baksidan till framsidan bland alla kunder och sedan oxå ut på parkeringen!

O det blev skit kul, för plötsligt ville matte leka "jaga Bonzo leken". O hon är så dålig för hon får aldrig tag på mig :)

Men efter en stund lyckades hon locka med mig tillbaka, för då lekte vi helt plötsligt "jaga matte leken".


När vi kom hem igen så plockade matte bort årets första fästing på mig, uch äckliga djur och redan är de här....

Så fästinghalsband är inköpt!


Imorgon är husse o jag lediga och matte slutar redan klockan 14.00

På kvällen bär det av till strömsholm för att simma igen!

Ovido - Quiz & Flashcards