Bonzo

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Bonzo - 4 juni 2009 20:45


Började morgonen med en kisspromenad med hussen innan han åkte till jobbet, sedan sov jag vidare några timmar tillsammans med matten.


Blev en promenad med henne oxå, in och vila nån timme. Sen var det dags att gå ut igen, förstod att det var något skoj pågång!

Mycket riktigt, när vi kom ut så kom det en silverfärgad bil som jag minsann kände igen! Det var ju Diggers bil!! Där satt han i bagaget och väntade medans hans matte plockade ut barnvagn och barn. Jag låg en bit ifrån och bara väntade på att han skulle få hoppa ur så vi kunde få hälsa!!


Sen bar det av ner mot fotbollsplanerna och väl där blev vi släppta så vi kunde busa runt som vi ville, Digger tyckte nog att jag var lite roligare idag än sist, då orkade jag inte så mycket eftersom det var stekande sol! Idag var det regn, regn och regn! Det passar mig mycket bättre.

Vi tog en promenad runt området och avslutade det hela med lite träning. Jag gick fot brevid matte utan koppel, matte blir så nöjd när jag följer med henne trots att min buskompis sitter kvar.

När vi väl skulle gå hem så kallade matte in mig och jag kom :) Matte jätte glad såklart!!!

Nästa gång det är dags för Diggerbus så ska matte o jag åka till dem i Hallstahammar!! Då ska han få visa mig sina promenadställen!!


När vi kom in tvingade matte in mig i badkaret, hon påstod att vi lika gärna kunde schamponera mig eftersom jag var så blöt... jag tyckte ju såklart det hela verkade väldigt onödigt, men snäll som man är så satt jag snällt i badkaret medans hon fixade värsta löddret på mig!

Hon torkade och fönade mig, men hon säger att vi måste köpa en riktig fön, för det tar evigheter att få mig torr med hennes hårfön!!

När Bonus kommer och hälsar på mig så ska dom ta med sig hans fön så matte kan få testa, är den bra så köper vi nog en likadan. Eller är det någon annan som har ett bra förslag på en bra pälsfön???


När jag väl blev torr så var jag rätt trött så jag tänkte vila lite, men då kom matte med "den vita med slangen" och då har jag vissa procedurer som måste hållas beroende på vart hon är o suger....

Men när hon var klar med sovrummet o hallen så slumrade jag faktiskt till lite i hallen så trött var jag!


Imorgon slutar hussen tidigt o på kvällen skall han hjälpa en kompis att flytta!


Våran nya kamera har fortfarande inte kommit den var försenad från leverantören så vi skyller fototorkan här i bloggen på dem ;)

Ovido - Quiz & Flashcards