Bonzo

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Bonzo - 26 juni 2009 22:59


Den här dagen har varit helt sjukt knasig!!!

Kanske är det bättre att husse o matte håller sig på jobbet på kvällarna oxå... och det här kanske bara är början, de är lediga hela helgen. Fast husse ska kanske jobba några timmar imorgon, men det är kanske lugnast så!! De är helt galna min husse o matte!


Allt var frid och fröj tills de slutade jobbet på eftermiddagen.

Husse kom hem och hämtade mig, vi styrde mot mattens jobb för att hämta henne, fort som attan in och köpa present till husses Mamma Ulla som fyllde år idag.


Så långt var allt lungt...

Men när vi sedan kom till grusgropen för att bada och simma lite så började knasiga dagen :)

Hitills har vi alltid varit själva där, men nu när den riktiga sommar värmen kommit så var det fler som ville svalka sig, och"sjön" är ju ganska liten, men vi hittade ett hörn där vi tyckte det skulle passa för mig att simma.

Flytvästen hade vi glömt hemma, så tvåbentingarna satte linan i kopplet så jag inte skulle simma ut till alla barn som badade på andra sidan.

Fanns även två hundar till, men det var riktiga badkrukor de satte inte ens tassen i sjön...

Jag var smått galen, pep och tjöt innan de släppte ut mig ur bilen, fortsatte sedan i samma stil innan vi kom fram till vattnet.

Doppade benen, medans hussen försökte reda ut linan som trasslat, vilket tydligen inte var så lätt med en vild berner i andra änden...

Matte kom lite på efter kälken... när hon kom fram till vattnet tyckte hon att hon såg något konstigt vid mina ben.. i samma stund skrek hussen på mig och drog allt han kunde i linan som fortfarande var ett trassel..

-jo det är sant, där i vattnet simmade en orm!!!!

Husse blev nog lite rädd/orolig eftersom han berättade för matten att det var en ORM i vattnet. Han brukar aldrig säga något i vanliga fall eftersom matte blir hysterisk!!

Så ni kan ju tänka er hur det såg ut...

Jag pep och tjöt och studsade runt för jag ville bada, hussen försökte trassla iordning linan så han fick in mig, och matte helt hysterisk....

Matte flög nog femton meter bakåt, och då skriker husse på henne att hålla koll på vart ormen tar vägen....

Jo, tjena aldrig att matte vågade gå närmre för att titta vart den tog vägen... husse fortsatte att trassla med linan och försökte hålla mig på land...

Till slut så tvingade han matte att komma och hålla i mig så han kunde titta vart ormen tänkte simma...

Tyvärr så tog det ju en stund innan tvåbentingarna hade organiserat sig så ormen den hade hunnit simma utom synhåll!!


Sen blev matten sur för att hussen tvingat henne att komma närmare för att ha koll på ormen, han vet ju att hon är livrädd!!!


Men sedan så var kusten klar, ormen var borta och linan uttrasslad så då var det bara att hoppa i plurret för mig!!

Jag verkligen flög i vattnet ut för att hämta mitt leksaksben som flyter!!


Efter en halvtimme var det dags att lämna den cirkusen...

Vi styrde vidare mot husses Mamma i Mesta för att fira födelsedag!!

Väl där så började allt bra. Kan väl säga att det såg inte så strålande ut när vi skulle åka hem.... Men hussen  har förbjudit matte och mig att skriva något i bloggen om vad som hände....

Vi kan bara konstatera att våran bil kan rulla....

 Ja, en helt sjukt grej hade hänt, så här i efterhand så har vi asgarvat åt det och ingen blev skadad, inte ens bilen....

(Finns mail för de som är nyfikna :) )


När vi kom hem så skulle vi ut på en kort promenad... då sprang det iväg ett rådjur precis framför mig, klart man måste hänga på!!!

Husse o matte skrek som galningar på mig, och jag stannade iaf innan vi kom fram till vägen....


Tror att det är bäst att vi går och lägger oss nu, innan något mer konstigt händer!!!


En knasig dag blev det, med ormar, rullande bil, och rådjursjakt!!

Kan tilläga att matte körde hem från födelsedagskalaset och hon la i en växel när hon parkerade ;)


Åsa på Behrens Kennel har nu lagt ut bilderna från sennenträffen i söndags på sin hemsida, för att komma dit klicka HÄR

Ovido - Quiz & Flashcards