Bonzo

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Bonzo - 15 juni 2009 21:03


Herregud, tycker det är dags att tvåbentingarnas semester snart är slut... de kommer ta kål på mig om de ska fortsätta i den här takten...

Semester trodde jag betydde att man skulle få ha lite ledigt och lugn o ro, men helt fel hade jag!!


Efter att matte o jag skjutsat hussen till tåget som skulle ta honom och jobbet till Stockholm så styrde vi bilen mot Hallstahammar!

Matte knappade på den där stackars GPS så jag trodde den skulle lägga av, men till slut såg hon nöjd ut och tryckte gasen i botten som vanligt!


Ni kommer ju inte tro det här... men det är helt sant!!!

Vi körde inte ens lite fel, utan parkerade på Diggers uppfart utan felkörningar... Helt imponerad av både matten och GPS:en...


Matte fick sig en visning i deras hus, jätte fint bodde de!! Matte avis igen...

Sen blev det dags för mig att hoppa ur, matte var beredd på lite galenskap, men trot eller ej, hon börjar lära sig att hantera mig även när jag går igång!!

Så strax därefter var vi iväg... Det vi såg av Hallsta var väldigt fint, gick längs med en kanal och sedan jätte fina skogsstigar.

Både Digger och jag höll på att explodera innan tvåbentingarna insåg att det var dags att släppa oss lösa för bus, och som vi busade, lite hårdare än vanligt, men kul hade vi iaf.

Över stock och sten tog vi oss med barnvagnen, men det gick :)

Stannade för vätskepaus, det var välbehövligt!!

Sen fick vi svalka oss i en liten "pöl" men den var faktisk så pass djup så vi kunnde simma lite grand, vilket såklart uppskattades.

Vi fick ny energi och busade på ett tag till....

Efter 2,5 timmars promenad var vi så tillbaka vid huset! Blev torkning och vattendrickande innan jag hoppade in i bilen, tyvärr upptäcktes två sår på Diggers trampdynor, håller tummarna att det inte var så allvarligt!!


Tro det eller ej men vi klarade oss från regn :)

När matte och jag åkt fem -tio minuter påvägen hem öppnade sig himlen, snacka om tur...


Hoppas att vi inte ska fortsätta i det här tempot hela semestern.... Phuuu!! semestrar skall ju vara lata ju....


På Torsdag kommer Bonus o Anna och hälsar på oss från Stockholm skall bli riktigt kul att få träffas och busa runt!!

Ovido - Quiz & Flashcards