Bonzo

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Bonzo - 1 juli 2009 19:25


Fy hellskotta vilken värme.... nästan så man tror man ska smälta bort.

Det blir inte många knop gjorda här inte, jag som i vanliga fall är en ganska galen och livlig pöjk är nu väldigt lugn och sansad.


De längre promenaderna läggs sent på kvällarna när det inte är stekande sol ute.


Jag har kommit på att det är rätt skönt att sova på balkongen några timmarn varje natt, husse hittade mig där imorse vid fyra snåret när han gick upp för att åka till jobbbet!


Annars badar vi, det är det jag gillar allra mest just nu, så himla skönt att få slänga sig i vattnet.

I söndags när vi var iväg och badade så var Putte med och tog en massa fina kort på mig. Så de kommer någon dag här på Bloggen!


Igår var matte och jag hos hennes jobbarkompis Karin och hennes två hundar när matte slutat jobbet...

Matte hon badade så glatt i poolen och påstod att jag INTE fick hoppa i, det var djurförbjudna i den!!

Taskigt tycker jag, jag fick snällt så vid kanten och kika medans matte plaskade runt, kan tala om att jag var riktigt, riktigt sugen på att hoppa i men matte sa tydligt ifrån... Taskmatte.

Passade på att leka lite med Rulle istället, men det tog ett tag innan han vågade leka med mig, men sen blev det riktig fart på han.


Idag efter att hussen kommit hem från jobbet så åkte vi och badade, den här gången var vi själva vid sjön nästan hela tiden så jag kunde rejsa runt som jag ville och slapp linan.

Matte tyckte det såg riktigt skönt ut, så hon passade oxå på att ta ett dopp, medans husse låg på stranden och slöade.


Min fön kom idag, så matte var snabbt som sjutton och hämtade ut den på posten!!

Blev ju som vanligt lite strul när tvåbentingarna beställde något på nätet, fönen var ju såklart slut på det första stället matte beställde den ifrån, och efter mycket om och men så beställde hon den från ett annat företag, så nu är den här, invigen oxå såklart :)

Matte var riktigt nöjd!!


Kameran har fortfarande inte kommit, men den bör komma den här veckan...


Ta´t lungt i värmen mina vänner!!

Ovido - Quiz & Flashcards