Bonzo

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Bonzo - 11 juli 2009 19:55


Blir en kort uppdatering idag eftersom vi alla tre är väldigt trötta....


I måndags så träffade vi Digger för promenad, bus och bad!!

Diggers lillasyster som faktiskt är en människovalp blev helt galen när hon fick se mig... måste vart imponerad av min päls eftersom Digger är korthårig, hon satt bara på golvet och tjöt med armarna rätt ut, tittade lite fundersamt på henne sen la jag mig brevid och bara glodde!


I veckan har tvåbentingarna vart och hälsat på en ny valp. Det är husses chefs som skaffat en Belgisk Vallhund. Den var trött mest hela tiden..... bilder kommer nån dag när matte har mer ork.


Igår drog matte och jag till skogen med kameran i högsta hugg, gick väll sådär. Jag tror ju att vi ska träna fot när kameran är framme, går vid mattes ben hela tiden då.... Om matte lyckats få iväg mig en bit så blir det såklart fullfart när hon hukar sig ner för att knäppa kort, betyder inte hukande något i stil med "Bonzo Kom"??

Nån bild blev det iaf, de kommer oxå när det finns ork.


Imorse drog tvåbentingarna iväg och spelade Paintball. Matte hade ingen större lust och kände att hon behövde sovmorgon men husse tjatade och tjatade så 10 min innan de skulle åka gick hon till slut upp, asförbannad!!

Då hade husse o jag redan varit uppe ett tag och hunnit med morgonpromenad.


Husse påstod att det INTE alls gjorde ont att bli träffad av kulorna... Han som höll i Paintballen påstod något helt annat....

Men skoj var det, matte klarade sig faktiskt rätt bra, blev bara träffad 3 gånger, en gång på masken, en gång på skon vilket inte gjorde säskilt ont, men sen blev hon träffad på låret, blåmärket är nu ungefär 5 cm i diameter.

De fanns de som var helgalna och säkert blev träffade alla 15-20 gånger vi körde. En fick ett riktigt äckligt sår på halsen, usch!


Sen har vi tittat på hus idag, fast tror kanske att det var i minsta laget för oss...


Drog sen till Kungsör, blev skogspromenad med Sudden som börjar bli riktigt kaxig nu... Stannade och käkade plankstek hos farfar innan vi åkte hem, då stängde de in Sudden medans jag låg kvar ute så jag fick vara ifred från terroristen ett tag :)

Bilder togs även idag... men de kommer en annan dag....

Nu snarkar vi nog alla tre snart....

Ovido - Quiz & Flashcards