Bonzo

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Bonzo - 14 juli 2009 13:57


Äntligen har matte klar med alla bilder som vi tagit de senaste dagarna!

Hon har även kämpad med alla miljontals bilder som ligger i datorn på mig:) Nu är de sorterade i mappar och överförda på cd-skivor, hon har varit både arg, asförbannad och irriterad innan hon blev klar... men nu är det bara alla bilder som ligger i den andra datorn kvar :)


 Det här är lilla trötta Trixie, som är en Belgisk vallhund, Groenendal.

Som ägs av husses Chef.

Tyvärr fick inte jag följa med och hälsa på denna gång...


Nu till när matte och jag var i Kjulaskogen i fredags.


Sitter fint och låter matte ta kort :)


Blev placerad i den fina mossan som matte ville ha med på bild.



Har faktisk börjat tröttna på matte och kameran här, men man får tydligen ställa upp ändå.


Fler bilder ville jag inte vara med på, så jag gick inte en meter från mattes ben.

Har kommit på att hon inte kan ta bilder på mig om jag håller mig riktigt nära.

Matte blir visserligen glad när jag är en så lydig och följsam hund som håller mig vid hennes sida hela tiden, men hon önskar att jag gjorde det när hon inte har med kameran!



Nu har vi förflyttat oss från Kjulaskogen till en skog i Kungsör, och ni kan säkert gissa vem som dök upp där....


Jo, Sudden!!

Han spanar efter mig....


Matte, syns jag här bakom???



Avslutar den skogspromenaden med en bild på mig och bäcken som det forsade vatten i.

Om jag kunde hålla mig från att ta ett dopp??

Matte fick kämpa väl för att hålla mig på land.


Skulle bli middag för tvåbentingarna hemma hos Sudden, här sitter han och vaktar så inga obehöriga tar sig in i huset.....


Matte, snälla ta bort terroristen!!!! Jag vill faktiskt vila.....


Visst matte var snäll och tog bort honom men vad krävde hon av mig istället?...



Jo, att man skulle posera framför Farfars damm.


Fick ju som ni förstår nog efter ett tag, så ville de ha bilder där så fick de faktiskt acceptera att jag låg ner.


I söndags var vi ju på golfbanan, husse lyckades få ett riktigt cracy kort på mig där..

Klart man blir lite galen när man fått ligga still uppbunden medans tvåbentingarna spelade minigolf!!


Igår fotades de oxå lite bilder, men de får ni se en annan dag, kan ju inte skämma bort er med för mycket bilder på en o samma gång!

Vi var på ett ställe där man igentligen inte får vara.... men min familj är ju lite galen så vi struntade i att det stod en stor skylt

"Obehöriga ej Tillträde"



Avslutar dagens blogg med att önska Digger välkommen hem från Strömsholm :)

Hoppas du snart är kry så du orkar skälla och bita på mig igen !!!!



























Ovido - Quiz & Flashcards