Bonzo

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Hemma Igen!

Av Bonzo - 20 januari 2010 22:38


Då var vi hemma igen efter vårt lilla semester äventyr.

Resan hem gick bra igår, på båten låg jag o kikade på folk, folk kikade på mig och pratade som bebisar, tjorven hund var jag tydligen oxå, matte gav upp och körde ner huvudet i en tidning till slut.

Varför tycker folk att berner ser ut som Torven hund?"!!?


När vi kommit av färjan så sov jag hela vägen hem, förutom när det var kiss-stopp.


Var hemma vid 22.00 så det blev inte mycket till kväll.


Matte började sitt nya jobb idag, det gick bra. Alla var snälla mot henne, och hon försökte vara snäll mot de andra oxå;)

Matte tror hon kommer att trivas bra! Bara hon lär sig koden från lastkajen så hon slipper bli utlåst nån mer gång...


Eva kom till mig på eftermiddagen för en promenad. Det var skoj, längesen hon och jag var på promenad tillsammans..


Matte har ytterligare ett gäng bilder från sista dagen i Danmark, men de orkar hon inte ladda upp nu så de får ni se en annan dag.


Suddeludd, Slabbovitsch saknar mig därborta i Danmark, stackarn låg och väntade vid dörren hela kvällen igår...

Visst jag kan väl erkänna att jag saknar honom oxå lite grand iaf... fast rätt skönt att slippa alla hans pussar....

 
 
Ingen bild

Sudden

21 januari 2010 13:05

Puss puss från din veck veck kompis som nyss kom in från dom snöiga sanddynerna . Idag såg husse o ja 3 rådyr ( som dom visst heter här ) men ja brydde mig inte om dom. Tänk om du va här då du hade vi busat i 300 knyck. Hoppas du har de gott. PS Har du fått nått nytt ben ??? Inte ja heller fast husse lovat. Tass tass från sudden

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

21 januari 2010 16:48

Hej kompis! Skoj att ni är hemma igen! Hoppas ni haft det härligt! :) Vi skippar Sala i år, matte vill att jag ska få mer päls...så nästa stopp blir Lilla Stockholm i Älvsjö 4/4(finsk domare då men vad sjutton, det kan gå bra ändå! Kanske inte så mkt konkurrens ;)
och innan dess en Inoff i Sollentuna 27/3 :)
Ha det bra!
tassvink o kram. Matte hälsar!

http://bonusbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards