Bonzo

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2007

Död leksak

Av Bonzo - 18 augusti 2007 21:17

Jaha.. så har Husse o Matte lämnat mig ensam hemma... Både idag och igår, dom skyller på något som kallas jobb... skönt att slippa ta hand om dom hela tiden faktiskt, bra det där med jobb det är mitt sätt att få lite avlastning... det är ett tungt arbete att uppfostra både en husse och en matte samtidigt...

Husse och jag var ute och kissade vid sju imorse, sen somnade han om.. trist dom verkar behöva mycket sömn dom där människorna. Matte började vrida på sig strax innan halv åtta så då satte jag mig vid sängen så hon skulle förstå att det var dags att stiga upp, hon fixade mat till mig med vällning *smaskens*.

Efter att hon gjort sig vacker, vilket var tur för man kan faktisk träffa andra hundar på morgonpromenaden, man vill ju inte behöva skämmas för henne. Så tog jag ut henne på en tur.

Jag kissade på favoritstället, sedan bet jag lite i snöret, matte började skälla på mig, så jag var tvungen att morra och skälla tillbaka så hon förstår allvaret i det hela! Då blev hon riktigt förbannad, hoppade på mig och vips låg jag på rygg! Jag gillar inte när matte sitter på mig, bland det värsta jag vet att ligga på rygg jag har ingen kontroll då, så jag morrade igen och förökte faktisk bita henne, efter ett tag insåg jag att det var kört bäst att ligga still, då släppte hon mig. Men hon ska ju inte tro att hon bestämmer så jag bet i snöret igen... blev samma visa igen... och igen... och igen... sen fick jag ge mig orkar inte bråka med henne varje gång jag tar henne på tur... hon verkar tro att hon står högre än mig i rang..

Sen var det en trevlig promenad, jag blev riktigt trött, tuggade lite ben medans dom andra åt frukost, sen blev det kisspaus med husse.

Sen blev jag som sagt instängd i köket..

Jag letade godis en stund på golvet, sedan blev jag trött på mitt "pipande hundben" så jag dödade det, orkar inte höra det där pipandet, sen sov jag till matte kom hem!

Jag fick lunch, tog ut matte på en promenad sedan fick jag vara själv någon timme till...

När matte kommit från jobbet tog jag henne på promenad till fotbollsplanerna, blev samma melodi igen jag bet i snöret matte skällde jag skällde jag hamnade på rygg...

När jag lyckats få hem matte igen åkte vi och hämtade husse på jobbet! Han har ett bra jobb, för där finns det hundgodis som jag fick smaka himla gott godis för en bernerbjörn som jag!


Jag busade och härjade med husse o matte efter att dom hade ätit, så dom förstod till slut att jag behövde ta ut dom på tur...

En himla trevlig promenad, lite jobbigt när båda är med samtidigt mycket att hålla koll på så dom inte passerar någon gräns..

Började med att jag fick syn på en riktigt snygg hund, var visserligen ingen bernerbjörn, liknade en Amstaff. Jag stod och spanade in honom... han spanade in mig. Hans husse frågade om dom fick hälsa.... matte såg livrädd ut och svarade lite försiktigt jjjaa.... JIPPI!!!

Han var skitkul!!! jag förökte få fart i han så vi kunde busa men det fick man tydligen inte eftersom vi hade snören på oss, hans husse var snäll jag fick smaka en godis!

Hade inte tid med dom hur länge som helst, skulle ju ta husse och matte på kvällspromenad... tog med dom till fotbollsplanerna så dom skulle få springa av sig lite! Matte hade tagit med sig den "dödade leksaken". Jag sprang utan snöre och vi hade jätte kul alla tre. Sen samlade jag ihop familjen och gick snällt hem med dom i snöre, vågar inte ha dom utan snöre när vi går vid vägen.

När vi kom in blev jag helt slut, då menar jag helt slut... ni förstår inte hur jobbigt det kan vara att ta dom på promenad, så jag var helt enkelt tvungen att gå och sova.... en bernerbjörn behöver bernersömn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards