Bonzo

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Bonzos Helg

Av Bonzo - 26 augusti 2007 18:51


I lördags åkte matte och jag till blomsteraffären i kungsör. Matte stod i kassan och hjälpte kunderna, medans min arbetsuppgift var att städa golvet i arbetsrummet på blomstjälkar!

Först blev jag lite pipig när matte lämnade mig med husses pappa själv i arbetsrummet, för jag hörde hennes röst hela tiden, men efter en stund orkade jag inte pipa mer så det var bara att gilla läget, en del blomstjälkar är himla goda faktiskt, särskilt dom som är lite större som ger lite tuggmotstånd. Lasse och jag gick på promenad, när vi kom tillbaka så sa han till matte att det var tur att han hade snöre på mig, annars hade jag hamnat i dammen! Trodde han att jag skulle ramla i, jag gick ju bara på kanten för att titta, jag är en snygg, smidigt och stilig bernerbjörn som vet vart jag har fötterna! Lasse skötte sig annars ganska bra när vi var på tur, han verkar ha varit med förr!

Sen åkte matte och jag hem, då var husse hemma oxå, så jag tog både husse och matte på promenad. Det var trevligt dom skötte sig riktigt bra båda två, vi busade lite på fotbollsplanerna och jag fick godis! Äntligen har dom fattat att jag gillar att bära något när vi är ute på tur så de brukar ta med en leksak eller pinne!

Jag har ju busat lite och kissat inne några dagar... jag har slutat med det igen, det blev ingen trevlig stämmning när jag gjorde så, men jag tycker ju att moppen är så rolig, och när jag kissar så vet jag att den kommer fram, och då kan jag jaga den...

I lördags kväll så kom några vänner till husse och matte förbi, så jag busade ett tag. Sen tyckte jag att det var dags för dom att gå hem, för en bernerbjörn som jag behöver faktiskt sin skönhetssömn... dom förstod tydligen inte det, så jag fick försöka sova fast dom var kvar..det gick faktiskt bra det oxå!

Imorse var husse och matte jätte trötta, fick hålla på ett tag innan dom förstod att det var dags för kisspaus.

Både Husse, matte och jag har varit himla trötta idag, så vi sov en stund på eftermiddagen alla tre, skönt när dom sover då kan jag oxå slappna av och sova!

Så har vi varit och tittat på ett radhus, och ett hus idag! Jag gillar nog huset bäst även om jag inte fick vara med inomhus, men dom sa att det fanns en stor trädgård där, radhuset hade bara en liten plätt! Så vi får se om det blir något av dessa.

Imogon ska jag skicka matte till jobbet, och husse ska spela golf, fast han får spela tidigt så han hinner hem till mig, så jag inte behöver vara själv så länge.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards