Bonzo

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Lång promenad

Av Bonzo - 27 april 2009 19:10


Finns inte så mycket att nämna om gårdagens utställning....

Matte är riktigt besviken på kritiken eftersom hon inte alls tyckte att den stämde. Jag måste ha ändrat mig en hel del sista tiden eftersom det Jan Herngren tyckte var bra på Ras-specialen(o andra domare tidigare) nu helt plötsligt inte alls var bra längre... tydligen hade jag inga bakbensvinklar kvar... Skuldran har oxå ändrats från BRA till mindre bra...

Men det är inte så mycket att göra, det är domaren som dömmer så det är bara att ta det och gå vidare :)


Vi hade iaf trevligt sällskap brevid ringen! O matte hittade en del trevliga människor att prata med!


När vi skulle åka hem så skulle vi skjutsa Anna o Bonus till tåget, vilket inte gick helt strålande.... Det funkade inte så bra med att Bonus och jag skulle dela på bagage utrymmet... När jag närmade mig honom så morrade han och ville sedan hoppa ur....

Problemet var ju bara att det inte fanns så mycket plats kvar i bilen eftersom min bur och stolar tar en del plats...

Det slutade med att Bonus fick åka i bagageutrymmet medans jag skulle sitta på golvet framför matte i framsätet.... Precis som om jag skulle få plats där?!?!?!? Nope... jag tyckte det kändes bättre att sitta i hennes knä, matte var glad över att det var en kort biltur eftersom hon mosades under mig :)


När vi hade lämnat av dem vid stationen så fortsatte färden hem.. men vi stannade till vid Borsöknasjön.... och jag tog årets första utomhusbad! Riktigt skoj var det!


Sen sov matte o jag gott några timmar... innan vi vaknade till liv igen!


Idag har matte och jag varit på långpromenad med Digger o hans matte!

Vid ett tillfälle fick vi äntligen vara lösa tillsammans igen för lite bus... Men Digger tyckte nog att jag var rätt tråkig eftersom jag var mycket mycket tröttare än han redan då....

Trots att matte hade vatten med sig så lät jag som ett ånglok påvägen hem...

Inte så konstigt eftersom vi var ute över 2,5 timmar och det var ganska varmt...

Tog ett tag innan jag kunde varva ner och somna när vi väl kom hem...

 Lyckades lägga mig ner några gånger på asfalten och rulla runt i dammet oxå!! Så nu är jag härligt smutsig igen!


Nehe nu blir det inte mer än såhär för idag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards