Bonzo

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Rocklunda, Västerås

Av Bonzo - 27 april 2009 18:51

Wästmanlandsläns kennelklubb 090426


Domare: Svante Frisk.


Resultat: 2:a Ukl


Kritik: Eftersom vi är så besvikna över kritiken så skriver vi inte ens ut den.

Det ända som var bra var "bra rygg", "Trevligt temp", "saxbett".

Hur han nu kunde veta att jag hade saxbett eftersom han aldrig tittade på mina tänder/bett.

Det Jan Herngren (och även tidigare domare) tyckte var bra för drygt 2 månader sen har nu blivit dåligt. Tydligen har jag fått knappa bakdelsvinklar helt plötsligt!


Kommentar: Svante skickade ut hundar på löpandeband med mestadels tvåor. treor förekom oxå. Några lyckliga lyckades även få röda band!

Endast två 1:or i Ukl och inget CK delades ut.

Jag kan ta att vi åker ut med en tvåa, men den här kritiken tycker inte jag var rättvis!!!

 
 
Ingen bild

Borderterriern-Pyret

27 april 2009 19:22

Utställningar är märkliga, domare ännu mer konstiga. Kompisen ställde sin Borderterrier i Västerås. Enligt min mening är han inte speciellt rastypisk och har en för rasen kanonful svans men de fick ett första pris. Så håll hakan högt nästa gång går det bättre, det kan tom gå kanon för samma domare. Skulle ochså tro att resultaten kommer bara du blir mer vuxen, så blev det för mig. (Åkte ut med 2:a ena gången, blev BIR+BIG 1;a gången efter för samma domare)

 
Madde

Madde

28 april 2009 12:36

Lugn nu Pernilla. Det var bara en av många domare. Du vet ju vad dom andra har skrivit och det blir ju fler gånger. Vi vet ju att du har världens snyggaste hund ;) Nästa utställning kommer det röda bandet.
Kram

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

28 april 2009 20:12

Svante är en hård domare, men tänk den gången du ställer för honnom och får ett rött band ;) då e det extra roligt! Sweety fick en 3a av honnom en gång.. Akira har jag inte vågat ställa för honnom.. han e hård. men de snygga hundarna han väljer ut. dom e riktigt snygga. Lycka till nästa gång!!

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards