Bonzo

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Bonzo - 12 mars 2008 21:31

Imorse tog jag o matte sovmorgon, som tur gav husse mig frukost och en liten promenad innan han gick till jobbet!


Till slut fick jag liv i matten o hon masade sig upp ur sängen.


Tog en promenad i det trista vädret, när matte släppte mig lös på fotbollsplanerna fick jag ett sk. tokspel..

matte blev jätte arg, till slut brottade hon ner mig, och där fick jag ligga tills jag lugnat mig, trodde hon ja! Fick ytterligare ett tokspel, matte blev ännu argare hon gillar inte att jag hoppar o biter henne, så då blev det ner brottning igen, och sen blev det kopplet på... skit tråkigt!

Jag blev ju bara så glad över att jag skulle få springa lös, ville ju få igång matte till bus, men så fel det blev.

 När vi till slut kom ut på "fältet" så fick jag en ny chans att vara lös, o då skötte jag mig bättre, fick tokryck istället för tokspel. Då springer jag som en galning fram o tillbaka gör tvär vändningar o springer allt vad jag har.

Det verkar vara ok för matte för hon brukar skratta åt mig!


Sen åkte vi till mattes kompis Hanna o hennes hästar, hundar o grisar!

Först skulle jag busa med Myran, men hon var riktigt grinig o bara skällde på mig, så då hämtade Hanna Lizzi istället, hon var lite roligare.

Där fanns oxå Rottis valpen Wilma, men hon tyckte jag var alldeles för stor o läskig.

Så fort jag kom i närheten vände hon o sprang o satte sig bakom matte...

Matte höll på att åma sig inför henne, hon tyckte hon var jätte gullig o söt!


Lizzi hade precis löpt, jag tyckte hon luktade intressant, så jag ville skaffa bebisvalpar med henne... men matte blev som vanligt jätte arg... som vanligt när man lyckats ragga upp en snygg brud o det börjar bli mysigt, kommer hon gapandes som värsta morsan...

Hon gillar ju valpar så det hade väl passat perfekt?!


Sen gick vi o hälsade på hästarna, häftiga grejer, men jag blev lite rädd när den ena började flåsa på mig.. dessutom skällde Wilma allt vad hon hade då så jag trodde det var riktigt farligt! Bäst att ta några steg bakåt o titta på avstånd.

Fick hälsa på något som kallas grisar oxå... de var ännu konstigare, lät jätte konstigt..


När vi skulle gå tillbaka från stallet blev jag jätte trött, så jag var tvungen att lägga mig o vila lite.... till mattes stora förskräckelse... jag la mig precis där leran var som djupast! Härligt!!


Blev duschen för oss alla tre... Wilma tvingades in först, sen lizzi o sist jag...


Imorgon blir det träff med mina tjejkompisar från Torshälla, hoppas det inte regnar bara säger matten!

Vad gör det om man blir lite blöt då?

Ovido - Quiz & Flashcards