Bonzo

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Bonzo - 13 mars 2008 19:23

Igårkväll hände något konstigt, vi skulle gå och lägga oss, så därför öppnade husse balkongdörren, vi brukar göra så för att det ska bli lite svalare inne tills vi ska sova...

Rätt som det var så hördes jordens "klirr" sen ett skrik, ett "klirr" till, husse o matte o jag sprang ut på balkongen och såg att någon krossade en ruta på en lägenhet i ett av grannhusen, och sprang sedan springandes därifrån.

Matte ringde polisen, och vips kom tre polisbilar i en rasande fart...


Polisen hade två hundar med sig, så därför fick husse gå upp med mig till lägenheten igen för jag kunde störa dom i sökandet.... herregud jag störa? jag stod ju helt stilla, jätte snäll var jag!! Hade kanske gått bättre om jag hjälpt till så vi varit tre hundar...


Hursomhelst kom husse o matte tillbaka snart nog... slut på det "roliga". Stackars dom som bor där, just därför skulle husse o matte aldrig vilja bo på nedreplan... Vi har det bra här uppe på fjärde våningen!


Idag blev det bus med Sannas bernertjejer i Kjulaskogen!

Min matte tror att hon kan bestämma vilka jag ska bli kär i o inte.... igår fick jag ju inte bli kär i Lizzi, och idag blev jag kär i Etta... men matte vakade över mig som en hök som vanligt!

Hon luktade väldigt gott i de bakre regionerna....

Men mellan luktstunderna blev det bus!

 Matte tyckte synd om stackars Etta, Var det inte jag som jagade henne så var det Rea!


Tillbaka till fototorkan... matte hade kameran med sig, och skulle passa på o ta några bilder innan Sanna o Mathias kom... men det visade sig att minneskortet var fullt... o matte är ganska oteknisk... efter promenaden lyckades hon plocka bort några kort.. men lyckades inte få något bra på mig iaf... så fototorkan fortsätter... Någon som är förvånad eller??


Nu är jag iaf anmäld till Västerås nationella utställning i slutet av April!

Ovido - Quiz & Flashcards