Bonzo

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Grusgrop!

Av Bonzo - 6 mars 2009 18:57


Nu är nästan all snö borta, vilket innebär att vi har en grusgrop inne....

Trots att man får duscha benen och magen efter nästan varje promenad så ser det ändå ut som en grusgrop här.

Tvåbentingarna håller på att bli galna. Den gröna med slangen är framme mer än vanligt nu..


I Tisdags kväll efter att tvåbentingarna ätit middag så bestämde de sig för att vi skulle ut på promenad eftersom det bara var skit på TV.

Ni kan ju gissa vad matte hade för idé???!!

Väskan fram, väskan på, och denna gång i med lite tyngd.

Det gick strålande nu blev det ingen jätte promenad men iaf.

Matte blev mindre glad när vi kom hem igen och insåg hur skitig jag var + väskan... typiskt!!


Igår slutade matte "tidigt" så då blev det en promenad runt hela djurgårdsparken, med mycket folk och hundar att kika på. Jag skötte mig strålande, matte var så stolt!!


Idag slutade hon oxå tidigt så då blev det en promenad ner på stan och hem längs med ån. Matte var stolt över mig idag oxå!!


Nu har vi nästan övergivit att promenera vid grönområdet och på fotbollsplanerna där vi bor eftersom det mer liknar skridskobana eller vattenbana....  Sen envisas ju matten med att jag helst skall gå i koppel ett tag eftersom jag har svårt att höra att tvåbentingarna pratar med mig när jag är lös....


I helgen är vi lediga alla tre, får se om det hittas på något skoj!

Imorgon skall vi iaf o kolla på hus igen, blir väl som vanligt att man får sitta kvar o vänta i bilen. Har man tur får man spana in brudarna i området när de tittat klart på huset....





 
 
Ingen bild

Stina

6 mars 2009 22:32

Lycka till med husletandet! Hoppas det är ett som faller er på läppen och plånboken också såklart...det är ju alltid det som avgör till sist :/...
Ha en skön helg!
Bernerkram
ps. Kul att du kan få bli lite road... ;) ds.

 
Leo & Max

Leo & Max

8 mars 2009 13:46

Hmmm, grustag både inne och ute. Vår svarta sak med snabel som brummar är ständigt framme och tvåbeningarna gnäller på ett knastrande golv. Bara att inse fakta nu är det vår, och vi som hade hoppats på en vit vinter länge, länge än.
Håller våra tassar att ni snart hittar er drömkåk...Lycka till!
Leo & Max med sina tvåbeningar

http://www.bernerboys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards