Bonzo

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Konstig väckning...

Av Bonzo - 16 juni 2009 21:43


Dagen började på sämsta sätt iaf för tvåbentingarna... vi låg fortfarande och sov när det plingade på dörren!! Inte särskilt skönt att vakna till, jag moffade lite för säkerhets skull ifall de inte vaknat...

Strax därpå kom matte på vem det var...

Vi skulle få besök av någon som skulle kika på vår ventilation, vilket tvåbentingarna helt glömt bort...

Det plingade hysteriskt en gång till, men tvåbentingarna låg så tysta så tysta.. sen gick de in hos grannen istället för de låg tydligen inte och sov:)


Blev upp o hoppa på med kläder göra något åt morgonfrisyren för hussen fick en idé.

Vi öppnar när de är klara hos grannen, och skyller på att vi var ute med hunden och glömde sätta fast nyckeln i kolven.

 Konstigt att de alltid ska blanda in mig i allt som går fel....


Strax därefter var de klara hos grannen och hussen rusade till dörren!

Innan husse han öppna munnen sa kvinnan;

- Jaha ni har vaknat nu? :)

- eh.. Ja.

- Bra, då fick vi upp er oxå!!


Tvåbentingarna insåg att det var lika bra att hålla sig till sanningen, för det  syndes tydligen att vi nyss gått upp :)


Det var iaf en trevlig kvinna och kille som kom in, killen gillade mig skarpt!!


Sen blev det iaf promenad och när klockan blivit lunch åkte vi till McDonald´s för att käka.

Eftersom vädret tillät att man kunde sitta ute o käka utan att frysa ihäl så skulle jag få göra tvåbentingarna sällskap på uteserveringen.....

 Vilket visade sig gå alldeles strålande, jag la mig snällt vid bordet i skuggan och där låg jag tills husse o matte ätit klart och det var dags för oss att gå!!

Matte är såååå STOLT över mig!!!  Hon säger att poletten kanske trillat ner lite grand iaf :)

Jag var lugn och stilla och tyst trots att det var en hund några bord bort som defintitivt INTE var det!


När lunchen var avnjuten så drog vi vidare mot Kungsör och Husses pappa o blomsteraffären. Fråga inte hur vi fick med allt hem därifrån... Bilen blev helt full, vi hade med oss två urnor med blomster till tvåbentingarnas kompisar som vi hjälpte att flytta i förra veckan, som inflyttnings/midsommarpresent.

Vi stannade till påvägen hem så jag fick simma lite i kanalen, riktigt skönt var det.

Tog en promenad längs kanalen fram till hamnen och kollade på båtarna oxå..


Nu är vi just hemkomna efter att ha lämnat urnorna med blomster i, tanken var att vi skulle ta med dem på midsommar, men eftersom de var väldigt bökiga att få in och ur bilen så lämnade vi dom redan idag.

Där träffade jag Vilgot, som är en kille på 1,5 år.

Han var väldigt intresserad av mig men samtidigt tyckte han att jag var rätt läskig iaf när jag rörde på mig... o eftersom jag är en berner med fart i så blir det ju lite svårt att vara stilla längre stunder....

Så jag lyckades såklart med det matte fasat för.... sprang nästan omkull honom... och så var vi tillbaka på ruta ett igen!!

Då hade han ingen lust att klappa mig mer, men han skulle promt följa med till bilen när det var dags för mig att hoppa in och vinka hejdå till mig :)


Vi får se hur det går på fredag när vi ses igen :)


Vi hoppas vi kan få slippa att vakna av dörrklockan imorgonbitti...

 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

17 juni 2009 14:07

Hahah vilket uppvaknande! Hantverkare är ju lagom roliga ;) Imorgon kommer vi, ska bli såå kul! :) Så får vi se vad vi hittar på...matte vill se grustaget (men utan bad efteråt :P) och skogen är alltid härlig! :)
12.51 går som sagt tåget från Sthlm, Matte har din mattes nummer så vi hör av oss om det är någe strul
Tassvink
Anna o Bonus

http://bonusbus.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

17 juni 2009 20:48

Hahah...skylla på hunden ja, det funkar sällan ;) Men ni gjorde ju annars upp en toppenplan! Får man låna idén om den skulle behövas? ;)
Trevlig midsommar på er!!
Kram

http://www.lundbackensdiamanter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards