Bonzo

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Midsommar

Av Bonzo - 20 juni 2009 21:49


Idag har jag, Matten i familjen tagit över vid tangenterna!!

Bonzo tycker till alldeles för mycket han utan att jag får säga mitt :)


Igår var det dags för Midsommar, och den skulle firas med goda vänner i Hällby!!

Riktigt trevligt hade vi med Sill, Potatis, Grillat Kött, Sallad, Tzatsiki, Jordgubbstårta, Öl, Vin, Barn, Hund, Solsken, Regn, mycket Skratt, Precis som en Midsommar bör vara alltså:)


När man äger sin första hund så måste man ju erkänna att man kanske har "misslyckats" med vissa saker, eller så kan man helt enkelt se det så att man behöver mer träning med vissa grejer...


Men vissa dagar kan man faktsikt känna sig ganska misslyckad som hundägare!

Vi har ju en väldigt bestämd herre här hemma som det har krävts mycket tålamod med imellanåt... Alla dessa "fel" som man hittar hos sin egen hund förstärks när man ser andra hundar som är exemplariska inom just det "området".

Visst har man varit avundsjuk på vissa hundars exemplariska uppförande!!


För någon vecka sedan trillade en liten polett ner för mig...

Jag träffade en hund som i mina ögon alltid varit exemplarisk... där ägarna verkligen lyckats med träning och uppfostran... Som jag många gånger varit avundsjuk på..

Tidigare har jag alltid träffat den här hunden i samma situation, MEN vad hände när jag såg den i en annan situation?!?!

Jo, den uppförde sig inte alls som jag hade förväntat mig... I den situationen uppförde sig hunden precis som Bonzo gjort fram till ungefär för ett halvår sedan....


Tyvärr var det inte förens då jag insåg att vi faktiskt inte har det "problemet" längre... vilket måste betyda att vi lyckats med det vi jobbat så mycket med, som kunde göra mig så otroligt arg och ledsen ibland.


Självklart har jag alltid tyckt att Bonzo har många, många bra sidor. Men det var extra kul att inse att ett problem som vi tyckte var jätte jobbigt under en lång tid och som vi jobbat väldigt mycket med nu inte finns längre:)


Nu är det bara att ta tag i nästa problem, för man är väl aldrig riktigt nöjd ;)??!!


Hoppas att ni som läst detta tolkat det på rätt sätt, Jag älskar verkligen min Bonzo och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom, och skulle inte vilja byta honom mot någon annan hund.

Men det jag menade var att det ibland kan kännas rätt skönt att se att det finns andra hundägare som har samma problem som man själv har/har haft och att man då oxå inser att man kommit någonstans med all träning!



Tillbaka till Midsommar...

Jag blev verkligen imponerad av Bonzo igårkväll!

Han skulle såklart få följa med och fira midsommar.

Bonzo är inte särskilt van att umgås tillsammans med barn... Och där vi skulle vara fanns två barn med.

En kille på drygt 1,5 år och en på 4 år. Barnen är heller inte vana vid hundar så detta kunde ju bli spännande....

Medans vi packade ur bilen så fick Bonzo ligga kvar, då frågar lillkillen efter

-hunden då??


Bonzo fick följa med till tomten och blev fastbunden i långlina, inte pga att han skulle sticka för det gör han inte utan mest för barnens skull så de inte skulle bli rädda om han kom i fullfart emot dem...

Bonzo la sig snällt under ett träd och tog det hela med ro, Barnens ögon var stora som tennisbollar :)

Bonzo var ju väldigt spännande men oxå väldigt STOR o läskig....:)


Efter ett tag var stora pojken fram och klappade tillsammans med sin mamma, och strax därefter lilla pojken oxå...

Bonzo låg så snäll och stilla hela tiden så de fick klappa honom, de blev nämligen livrädda om han ställde sig upp:)


Som ni vet så är ju barn sällan stilla någon längre stund, de spelade fotboll, sprang omkring och tjoade runt omkring honom, och ett tag var grannens barn där oxå. Bonzo låg snällt kvar men kollade väldigt nyfiket på barnen...


Ju längre kvällen gick desto modigare blev barnen, de gick fram själva, satt brevid honom och lekte med hans vattenskål, matade honom med hundgodis och saltapinnar :)


När sen regnet kom så flyttade vi människor in så vi fick värme och tak över huvudet, medans Bonzo snällt låg kvar ute under entré taket och vaktade så ingen utomstående kom in!!


Vi hade en jätte trevlig dag och jag är så Stolt över min fina kille!!!


Återstår att se om jag är lika stolt efter morgondagen, då bär det troligtvis av på sennenträff!! Kan bli så att Bonzo o jag åker själva eftersom husse är väldigt förkyld, men lovade mig själv att inte utsätta mig för att åka själv någon mer gång efter sist jag var själv där med honom... 50 kilo ivrig berner är riktigt jobbigt för en liten mygga som mig :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards