Bonzo

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Minigolf!

Av Bonzo - 12 juli 2009 21:14


Klockan var ställd tidigt idag oxå, tanken var att det ev skulle bli golf för tvåbentingarna. Men ingen av dem var väl jätte laddade + att det regnat en hel del och banan varit avstängd två dagar pga vattnet.

Stela i kroppen var dom oxå efter paintballen igår... Så de hoppade över golfen!


Per o Putte skulle iaf till golfbanan för att träna lite på ranchen, men eftersom husse o matte redan är så bra så ansåg de att de inte behövde någon träning ;)

Vi tog istället en promenad till golfbanan och la in en o annan snäll kommentar när de stod o slog...

Jag roade mig då mest med att gräva i gruset, vilket inte var särskilt uppskattat av tvåbentingarna. Men jag behövde ju ner till svalkan, de placerade mig ju i solen, fanns ingen skugga så långt ögat kunde nå. Men strax därpå kom matte på den ultimata idén att låna Puttes golfparaply, och vips så hade jag skugga!!! Hon e smart min matte!!


När de hade slagit klart så skulle de gå för att Putta, men vi fick då idén att spela en runda minigolf istället!

Jag blev placerad under ett parasoll vid "kiosken" medans de spelade.

Lite orolig vart  jag allt när jag för en kort stund inte såg vart de tog vägen, men jag låg faktiskt på en bra utsiktsplats där jag såg nästan alla hålen. Husse o matte turades om att ha "koll" på mig, så jag inte skulle dra med parasollet efter mig.....

Men jag låg lungt och fint medans de spelade!

Matte är riktigt stolt över mig, hon påstår att detta INTE gått för ett år sedan... då hade jag dragit med mig parasollet för att det var tråkigt att ligga still, eller så hade jag skällt så hela golfbanan hörde mig!


Kanske ska tilläga att Matte kom sist medans husse vann minigolfen!


Därefter promenerade vi hem igen, då intog jag viloläge i sovrummet!


Matte är fortfarande för trött för att ladda upp bilderna, men de kommer....


VI HÅLLER ALLA VÅRA TASSAR O TUMMAR FÖR MIN BÄSTA KOMPIS DIGGER, SOM LIGGER PÅ STRÖMSHOLM.

VI TÄNKER PÅ ER CIZZI O FREDRIK.

 
 
Ingen bild

Digger

13 juli 2009 20:30

Hej Kompis!
Ville bara säga att jag är hemma och mår bra. Blev så glad när husse och matte kom och hämtade mig idag att jag pussade alla så mycket och hoppade omkull matte :) Jag har tydligen fått inflammation i både magen och tarmarna, så det blir vila och mediciner nu i några dagar, men jag känner mig mycket piggare, lovar att vila upp mig så jag orkar busa gärnet av dig snart =)
Kram Digger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards