Bonzo

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Kär...

Av Bonzo - 14 november 2009 19:39

Imorse hade vi nog önskat alla tre att få sova vidare när klockan ringde...

Men icke, uppstigning och en snabb frukost blev det innan vi åkte till huset!


Väl där så blev det en kortare promenad...

Sedan kom Ola, som är mattes farbror och började bära in en massa maskiner som skulle slipa vårt köksgolv...

Strax därefter kom palle, mattes bror.


Sen dök även Ulla o Lasse upp o de stod för dagens fika!


Sen kom farfar med släpet. Släået var fullt med vårt nya kök, så tvåbentingarna hjälptes åt att bära in allt, och sen lastade de in delar av det gamla köket som de inte tog med sig igår. Sen blev det fika för hela gänget, gissa om jag trivdes bland alla tvåbentingar!!!


När Ulla, Lasse o farfar åkt så fortsatte Ola med golvet och Palle började "behandla" de övriga golven...

Jag tog med mig tvåbentingarna till skogen som ligger precis brevid där vi bor... Vad sägs om det?

En minuts promenad så är man i skogen Skrattande Nice!!

Vi gick och gick och gick lite till, efter en stund kom vi ut i motions-spåren så vi följde ett av dem.

Kan ju tala om att det inte var världens torraste och renaste skog.....

När vi kom fram till orienteringsklubbens klubbhus så visste vi inte längre vilket håll vi skulle gå åt för att komma hem....

Som tur var så dök det upp en farbror med en skit snygg labbetjejTungan ute

Hon var helt galen och gjorde allt för att få hälsa... jag stod snällt brevid matte. Men när bruden kom fram så kunde jag inte bärga mig längre.... helt galna vart vi bägge två!

Matte påstår att det är något speciellt med mig och labbetjejer...

Den här var yngre än min tidigare labbetjej, knappt året var hon... o helt GALEN!!

Tvåbentingarna fick hjälp av farbrorn med vilket håll vi skulle gå för att komma hem... kan ju säga att det var det hållet som de precis innan träffen med farbrorn och labben sagt att det absolut INTE kunde vara....


Väl tillbaka i huset så fick jag inte följa med in, delvis för att Palle höll på med golven och suckade en del att det var jobbigt att städa bort min päls överallt och sen var jag skitig och blöt...

Lasse o Ulla kom tillbaka en sväng med krattorna i högsta hugg så jag gjorde de sällskap utomhus...

När de skulle åka hem så följade jag med dem eftersom det började regna en deö...


Tvåbentingarna har löst problemet med att häcken inte var tillräckligt tät, ja vad gör man utan kompostgaller?!?! Nu hatar ju jag kompostgaller, jag skulle aldrig falla mig in att ens närma mig ett...

De ska fixa upp dem ordentligt imorgon...


Imorgon kommer Ola tillbaka för att lacka golvet några gånger till. Matte ska behandla golvet i hallen en sista gång oxå....


Sen får vi se vad morgondagen bjuder på... Kanske kommer vi ihåg kameran så ni kan få se lite kort...

Jag röstar iaf för långpromenad i skogen igen!! Den var grymt bra enligt mig!!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards