Bonzo

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Bonzo - 8 augusti 2009 17:56


Äntligen har matte lyckats få tag i en dator med internet, ni skulle bara veta hur nöjd hon är :)

Tänkte bjuda på en kort uppdatering om hur vi har det!


Påvägen hit stannade vi i Kil för att hälsa på min uppfödare Madde, tror det var ett mycket uppskattat besök, var ett år sedan vi sågs sist!


Några mil efter Kil hittade vi en sjö där jag fick simma lite och få svalka, vilket var skönt. Sen sov jag gott resten av vägen.


När vi kom fram till stugan så var Lasse o Ulla här, det blev en god middag.

Nästa dag åkte dem hem eftersom deras semester började ta slut.

Men då kom Putte o Per istället.

I torsdags kväll/natt kom Kennet, Sara och lilla Vilgot oxå.

Så här är det fullt ös.

Imorgon åker hela ligan hem, så då blir det lungt och skönt i stugan.


Tvåbentingarna har spelat en del golf, där matten som vanligt vunnit :)

Vi har badat, gått på härliga promenader längs havet, strosat på stan, ätit glass. 

Matte är riktigt stolt över mig, dels så fick jag följa med på stan och käka pizza på en riktigt trång och välbesökt pizzera vid hamnen, jag låg snällt ner hela tiden, inte ett ljud.

Sen är jag en hejjare på att vakta tomten. Tvåbentingarna bestämde sig för att jag måste ju få chansen att vara lös, vilket fungerar perfekt. Misstänker jag inkräktare så springer jag till upfarten och moffar lite, kommer de upp på uppfarten så skäller jag, men jag går inte längre än till uppfarten!!


Vädret började med en del regn, men de senaste dagarna har vi haft strålande solsken!!! Underbart!!


Ja just det.... ni trodde väl inte att jag skulle hålla mig helt frisk när vi är på semester. Förra året var det ju hältan, i år så har jag slagit till med ögon problem. Vi har tyvärr inte lyckats få någon veterinär tid ännu, eftersom en har semester och det andra stället var helt fullbokat.

Men han som var på semester har skrivit ut ögondroppar och salva till mig, och är det inte bättre på måndag så ska han ta en titt på mig iaf!


Så.... det återstår att se om det blir någon utställning för oss nästa helg!

Som tur är så är jag inte särskilt besvärad över det.


Det får bli allt för idag!

Får berätta mer när vi kommit hem!


Ovido - Quiz & Flashcards