Bonzo

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Bonzo - 31 augusti 2009 17:57


Mina tvåbentingar har verkligen blivit bortskämmda i helgen...

Dagtid har jag spenderat i Mesta, medans tvåbentingarna jobbat.

I lördags så kom Eva över med mat till matte, Kalopps var det beställt.

Matte älskar det men eftersom husse av någon konstig anledning inte äter det så blir det aldrig av att matte lagar det....

Inte nog med att hon lämnade mat, hon tog med mig ut på promenad oxå, 1 timme var vi ute och gick.


 När matte o jag kom hem från jobbet i söndags skulle vi gå upp till Eva med ett par byxor som matten bytt till henne, då var hon precis påväg ut för en promenad igen, så jag hängde på då oxå....

Mat fick vi med från Mesta oxå, så här har inte behövts lagats någon mat i helgen...


I söndags var det visning igen på huset, tvåbentingarna spatserade därifrån nöjda o glada efter att ha lagt en ordentligt höjjning på budet...

Glädjen varade bara tills fram på kvällen, då var det 5 andra som ville vara med oxå...

Tvåbentingarna fick höjja rejält igen, och kunde gå o lägga sig med det högsta budet....

Det första matten gjorde imorse när hon vaknade var att slänga sig över mobilen för att se om det kommit något nytt bud... men det hade det inte... men det dröjde inte länge innan det kom ett ...

Så nu funderas det så det knakar om de skall göra en ny höjjning...

o ni ska ju inte tro att deras "bank-kvinna" ringt upp ännu.... fast de skrev BRÅDSKANDE!!!!!

Så irriterande, hon kan väl inte ha något viktigare att göra än husse o mattes bolån?!?! ;)



Idag har vi hunnit med en långprommis på ca 2 timmar, vart till veterinären för återbesök för mina ögon.

De såg bra ut igen, men vi fortsätter med dropparna i två dagar till som det var sagt från början...

Gissa vad Erik sa när vi gick?

- Nu hoppas jag att vi inte ses på ett tag......!!!!!


Nog för att tvåbentingarna tycker att Erik är himla trevlig, och alla sköterskor oxå för den delen, men de vill heller inte ses på ett bra tag nu!!


Matte hoppas att vi kan hålla oss därifrån fram tills januari iaf, för då ska vi troligen ut och resa och behöver ett "fyra veckors intyg" för att få komma tillbaka in i sverige igen.


Men med min tur och tvåbentingarnas nojja så är vi säkert där inom nån månad eller två igen....


Vi han stanna till en sväng hos Farfar o Sudden i affären oxå... drog en snabbis till skogen så Sudden fick busa/springa av sig lite...


Imorgon är det arbetsdag för tvåbentingarna igen, så då kommer kanske Eva och tar med mig på promenad :)

Ovido - Quiz & Flashcards