Bonzo

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Bonzo - 19 augusti 2009 18:59


Äntligen hade det blivit dags att träffa min bästis Digger igen.

Digger har haft en del problem med sin mage och legat inne på Strömsholm i två omgångar, men nu verkar allt gå bra, och de har hittat ett foder som fungerar bra så här långt....


Det blev en riktig lååång promenad kan jag lova, 2.5 timme var vi ute och traskade i skogen, över trappor, över tjocka stockar, under stockar, över sten och ris... Med en del bus därimellan!!


När vi var inne i smalaste skogen så såg vi en tjej med en boxer som kom traskande... Jag och Digger blev kopplade...

Problemet var bara att tjejen han inte koppla sin boxer, så den kom emot oss i full fart.

Gick bra till en början, den nosade lite på både Digger och mig, Matte försökte fösa bort honom.. Hans matte skrek att det är ingen fara han är snäll.... Vips så flög han på mig.... Jag gjorde ett krokodil hopp för att försöka få bort han från min rygg, och sen fick som tur var matte tag på hans halsband så hon kunde dra ner honom....

Ingen större skada skedd men matten till Boxern skämmdes en aning....


När vi närmade oss slutet på promenaden så lät matte mig ta ett svalkande bad i ån... Vilket var mycket skönt ska jag lova....

Digger blev helt galen när matte kastade pinnar till mig i vattnet, men det blev inget bad för honom idag...


Imorgon ska vi se om vi hittar en ny grusgrop, ryktet säger att det finns vatten att bada i där oxå:)

Ska försöka komma ihåg att ta med kameran då oxå:)

 

 Här ligger jag o vaktar stugan i Strömstad!













Ovido - Quiz & Flashcards