Bonzo

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Bonzo - 13 augusti 2009 22:00

Jaha då är vi hemma från Strömstads semestern!

Rätt trötta är vi alla tre...  så en längre uppdatering med bilder skjuter vi på tills imorgon iaf!


Vi träffade en veterinär i måndags pga mina ( ja, det är nu båda) ögonen.

Visst har han låtit rätt snurrig när tvåbentingarna pratat med han på telefonen, men riktigt så snurrig som han var trodde vi inte man kunde vara...

Ögonen var ju mycket bättre när vi var där, men ville ändå kolla så att det inte fanns något smuts i ögat...

Han fattade/lyssnade inte på vad matte förklarade hur det vart med ögonen... Menade på att det är inte ovanligt för rasen att ögonen är lite röda... Nog för att mina tvåbentingarna är ganska nojjiga när det gäller krämpor på mig... Men nog kunde de se att det som hänt med mitt öga några dagar tidigare INTE var normalt varesig för berner eller någon annan hundras!


Husse o matte ställde mig på vågen när vi kom dit.... SHITTT!!! de trodde inte sina ögon, jag hade gått ner 5-6 kilo.


Och nu till det roligaste..... Veterinären tyckte jag var tung!!

Matte trodde han sa "tunn" först, och försvarade det med att jag inte var något matvrak direkt....

Men det var tung/tjock han menade.... Skum gubbe det där!


När vi passerade Arboga påvägen hem så smet vi in på Djurkliniken för att väga mig, tänkte att det säkert var något fel på Gubbens våg, och enligt den hade jag "bara" fått ner 3-4 kg.


Så utställningen på Söndag i Nyköping känns ju sådär... jag hade behövt dom kilona ( tycker nog alla utom veterinären), sen är ju inte ögonen helt klockrena heller!


Hursom så åker troligtvis matte och kameran till Norrköping på Lördag och kollar på utställningen där, var en hel hög med berner anmälda dit...

Så får vi se hur det blir på söndag...

Ovido - Quiz & Flashcards