Bonzo

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Bonzo - 20 augusti 2009 22:36


Efter frukost drog vi iväg, vi skulle leta reda på kalkstensbrottet i Barva.

Kan ju lungt säga att det var ju inte det lättaste att hitta, eftersom de inte skyltat med en endaste skylt....

Vi visste att vi skulle åka igenom Barva, men sen var det slut på ledtrådar...

Ja, visst är det konstigt att vi ens försökte..... med tanke på att vi aldrig hittar dit vi ska även om det finns skyltar...


När vi snurrat runt ett tag i skogarna ute i Barva, så hittade vi till slut en tjej att fråga... Hon visste att det fanns men inte vart de låg...

Efter en stund hittade vi ytterligare en människa där ute i skogen och hon kunde iaf visa vilket håll vi skulle åka åt... och att vi skulle svänga av vänster på en grusväg...


Fanns ganska många grusvägar.... och vi testade en heldel av dem...

Matte svor om att bilen är föööör låg.... den slår i minsta lilla gupp.

 Inne på en grusväg låg det en "smed" där husse hoppade in i fråga, trot eller ej men vi var på rätt väg :)


Vägen blev smalare och smalare, gropigare och gropigare.. husse fick t.o.m gå ut och guida matte förbi guppen...

Ja, ja  jag vet... de är hopplösa mina tvåbentingarna, tur att ingen såg oss...


Till slut var vi äntligen framme, jag fick stanna i bilen medans tvåbentingarna kollade läget eftersom de stod flera bilar där...

Problemet var bara att de bara såg klippor.... och jag kan ju inte hoppa i från klippor... Matte hatar kombinationen Bonzo+Klippor=Hälta


Som tur var så fick matte syn på en liten "vik", där var det perfekt för Bonzo bad!!


Titta Matte, här blir perfekt för bad!!!


Min blåa flytleksak var såklart med :)


Till mattes stora fasa så skulle jag simma över alla stenar....


Gärna gå på dem oxå :)


Fanns STORA stenar att stå på oxå!!


Här var jag torkad eftersom husse o matte trodde de hade bestämmt att jag badat klart....

Men jag var tvungen att ta ett dopp till:)


- Jo, jag ska bada mer!!!


Detta var ett underbart vackert ställe som vi kommer att besöka igen!!



Åkte hem och vilade några timmar, sedan bar det av till Mattes pappa o Kikki.

Mina tvåbentingar skulle ut och fiska med husses pappa i mattes brors båt....

De tänkte att det var nog lugnast om jag stannade hos mattes Pappa o Kikki under tiden... vilket visade sig vara ett lyckad drag...

Dom hade ju tydligen inte så bra koll på sina drag och spön....


Jag hade det bättre på Danne´s tomt. Kusinernas hund Alice kom förbi och talade om att jag inte fick lukta henne i baken... Tråkhund!!!


När vi kom hem så slöts mina ögon väldigt fort....


Håller tummarna för en lugnare dag imorgon.... Tur att tvåbentingarna börjar jobba på måndag igen....






















































Ovido - Quiz & Flashcards