Bonzo

Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

En lång dag..

Av Bonzo - 22 mars 2008 21:51

Det har varit en lång dag idag, jag trodde det var långfredagen som skulle vara lång, låter ju så på namnet...


Började med att jag väckte husse klockan sju, men fick inge för de, han mumlade att jag skulle fortsätta sova. Snäll som jag är så gjorde jag som husse sa!


Sen bar det iväg till Kungsör o husses pappa o Carola, jag hjälpte som vanligt till att städa arbetsrummet på blomstjälkar...


Blev lämnad hemma för att sova lunch, medans husse o matte fikade på stan med kompisar. Hundar var tydligen inte välkomna där, dåligt...


Sen åkte vi till Hälleforsnäs till mattes pappa o Kikki. Där var det fullt ös!

Jag busade med kusinernas hund Alize, och med kikkis barnbarn Hugo med familj. Hälsade på mattes farmor oxå!


Fototorkan är över... äntligen lite nya bilder på snygga jag, en tillsammans med Alize. Och en när jag får godis av Hugo o mattes pappa Danne.


Hugo hade blivit mycket modigare sen jag träffade honom sist, han var inte alls så rädd längre.

Men jag råkade "hoppa" på honom en gång, så han ramlade omkull, då blev han ledsen o rädd, men tror inte det var någon större fara med honom, han gillar nog mig ganska mycket ändå!


FÖRLÅT HUGO! Jag ska ta det lite lugnare när vi träffas nästa gång..


När Alize o jag lekte kom grannens hund, Alize ville hälsa, så hon sprang efter den, jag hängde på, även Alize Husse. Matte skrek allt vad hon hade att jag skulle stanna, väluppfostrad som jag VAR, stannade jag. Men Alize o hennes husse sprang vidare:)


Husse o matte var jätte stolta o skröt lite över mig! De skulle de inte ha gjort... För när jag var ute med Danne lite senare så gick två hundar förbi o då kunde jag inte låta bli att springa efter, Danne skrek som matte gjort STANNA!!! Jag stannade, tittade på hundarna, tittade på Danne, tittade på hundarna o tog beslutet att det skulle bli mycket roligare att springa efter hundarna, o det blev jätte roligt för Danne sprang efter... Jag han iaf försöka busa med dom innan Danne fick tag i nackskinnet på mig, o då kom Husse o Matte springandes o jag fick skäll!!


Förlåt Husse o Matte o Danne!! Jag skall inte göra så någon mer gång....


Nu är jag helt slut så jag måste sova...

Natti Natti

 
 
Åsa

Åsa

23 mars 2008 09:26

Hej!
God fortsättning! Och tack, vad kul att du gillar bilderna på de små=)
Ja de växer och är snart utflugna...tyvärr...men så fina de är!
Jaha ja kommer ni nästa helg eller? Hoppas det!
Kramar Åsa

http://www.behrenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards