Bonzo

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Bonzo - 2 april 2008 21:48

Dagen började bra, matte o jag gick upp strax före klockan åtta!

Husse hade redan åkt till jobbet!

Matte donade inne på toaletten, sen blev det promenad som vanligt...


Idag hade matte tänkt "kortis" rundan, o sen avsluta med fotbollsplanerna, så jag skulle få springa lite lös.


Promenaden gick bra, kom till planerna och matte släppte mig... vi hittade jordens bästaste pinne, lagom lång och tjock.


Så skulle matte vara smart o vända sig om o kasta pinnen åt det hållet vi kom ifrån.

Hon svingar pinnen allt vad hon har, problemet är bara att jag kommer springandes i full fart bakifrån.

Det slutar med att pinnen träffar mig strax under ögat.

Jag skrek allt vad jag hade, jag blev rädd och det gjorde otroligt ont.

Var tvungen att blunda med ena ögat.


Matte blev helt förstörd, och kom framrusande till mig.

Matte försökte titta på mitt öga, men jag hade inte lust med det.

Vi gick sakta hemåt, när vi kom in kikade matte på ögat, jag hade fått ett "skrapsår" precis under ögat...


Matte var helt förstörd o ringde husse på jobbet. Husse satt i möte, men matte skulle promt prata med honom.

Husse fattade inte vad som hänt eftersom matte storbölade i telefonen, jag försökte gå efter för att trösta henne, men hon var otröstlig.

Husse trodde först att jag höll på att dö, eftersom han inte hörde vad matte sa, bara hennes hysteriska gråtande.

Det hela slutade med att husse fick komma hem från jobbet en sväng.

Jag blev ju överlycklig att se husse, hade inte räknat med att han skulle komma hem!! Skit kul, jag hade genast glömt bort "pinnen".


Husse åkte tillbaka till jobbet, matte åkte oxå efter en stund.


Efter en timme kom mattes mamma Eva, hon hade fått order av matte att gå o titta till mig.

Eva tyckte inte det var något fel på mig, jag busade som vanligt, o försökte bita henne.


Efter någon timme kom hon tillbaka, då tog vi en promenad oxå.

Fick beröm av Eva, eftersom jag skötte mig så fint.


Matte pratade med veterinären, men hon tyckte vi skulle avakta, o höra av oss om han var/blev röd i ögonen.


Husse kom hem från jobbet o vi var på promenad, ni trodde kanske att jag skulle bli rädd för pinnar nu?? Men inte Bonzo busbjörn, husse o jag hittade en riktig god pinne!


Som det verkar klarade jag mig undan incidenten med pinnen med ett litet skrapsår, och en helt förstörd matte som man fick trösta... ni vet ju hur känslig hon är när det gäller mig....


Matte är överlycklig att jag inte skadade mig allvarligt!!

Så jag e fortfarande pigga, glada o busiga busbonzo!

Ovido - Quiz & Flashcards