Bonzo

Alla inlägg den 12 april 2008

Av Bonzo - 12 april 2008 21:24

Då hade man precis skrivit ett långt inlägg om vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna... vad tror ni matte gör då???

Jo kan ni tänka er, hon e så knäpp så hon drar ur kontakten till datorn, så den blir helt svart. Allt som jag skrivit försvann!! Blir alltid knas när hon ska hjälpa mig med datorn, bättre att hon håller sig på avstånd!


De senaste dagarna har jag lärt mig att hoppa självmant i badkaret, förut fick ju hussen o matten tvinga i mig!

Har blivit några besök där de senaste dagarna, matte tycker det e så blött o smutsigt ute!!

Men det e rätt ok, för jag vet att jag får en massa Frolic!! MUMS!!!

Det finns en anledning till att jag e i badkaret ofta nu..

Matte har kommit på att jag har förhudskatarr!! Herregud, vilken uppståndelse... e väl inte så farligt.

Jag låter henne snällt spruta in kletet under förhuden... Vilket lyx att få hjälp med att hålla de mest intima delarna riktigt rena o fräscha!

Tyckte annars att jag skött det där rätt bra i 11 månader, men matten tyckte annorlunda.


Imorgon har jag minsann hört att det är sennenträff pågång! Tror ni vi ska åka?? svar : NEJ. Alltså husse o matte skyller på att de ska jobba... ibland borde de väl kanske tänka lite grand på mig och mina behov!!

Det är ju det roligaste som finns ju!!! Springa runt i skogen och busa med de andra bernerbjörnarna!! Men som sagt det blir tydligen inget me det...


På måndag får ska vi iaf åka förbi där sennenträffarna brukar vara, har jag tur kanske det e ett gäng kvar:)

Vi ska iaf till Åsa på Behrens Kennel, hon har tydligen fått äran att trimma mig, så jag blir riktigt snygg inför Rocklunda nästa söndag!

Matte pratar något om att hon förhoppningsvis kommer få en glimt av de två ulltussarna till bernervalpar som då finns kvar på kenneln.


Med lite tur så dyker min uppfödare Madde upp på Rocklunda! Har lovat matte att sköta mig extra fint isåfall!! Så inte madde tar med sig mig hem på uppfostringsläger:)



Ovido - Quiz & Flashcards