Bonzo

Alla inlägg den 9 april 2008

Av Bonzo - 9 april 2008 21:29

Så är allt som det ska igen!

Matten har kommit hem från Göteborg, under tiden passade husse o jag på att ha lite grabbtid med varandra!


Blev helt knas i måndags morse när matten gick upp klockan fem, var ju tvungen att gå upp för att se vad hon sysslade med..  hon irrade omkring och gäspade mest.

Sen försvann hon.... men igår kväll kom hon hem igen:) lika trött då... måste vara jobbigt att vara på utbildning!


Igår fick jag vara hos Husses pappa, medans hussen jobbade. Det var som vanligt kul, men jag får alltid jobba när jag kommer dit.. det var det gamla vanliga... städa upp blomstjälkar från golvet i arbetsrummet.


Idag har matte o jag varit lediga, jag tyckte vi skulle gå upp tidigt så vi fick ut så mycket som möjligt av dagen. Så efter att husse varit ute med mig innan han åkte till jobbet, så hoppade jag upp i sängen för att väcka matte!

Jag väckte henne genom världens blötaste slickrengöring i ansiktet!

Hon uppskattade inte väckningen, hon skrek rätt ut!!! Fan oxå... ta bort honom!

Vadå ta bort honom? Vem skulle jag ta bort? tänkte kanske att hon hade någon i ansiktet som skulle bort så jag slickade en gång till.. men hon skrek igen...

Då kom hussen o slet ner mig, han förklarade att det var jag som skulle bort... hur snällt va det då?? Här har hon varit borta i två dagar, sen när hon väl e hemma vill hon ha bort mig?!?! taskigt!!


Men jag gav igen genom att kräkas brevid hennes säng precis efter att husse åkt till jobbet!!! Ni ska se henne, hon flyger upp ur sängen när jag börjar hulka... jag får inte kräkas på min luddiga madrass säger hon! Men det är alltid där jag sätter mig om jag måste kräkas... så hon måste skynda sig att vika undan den så att inte kräkan hamnar där:)

Sen när kräkan var ute så gick hon för att hämta papper, såg rätt rolig ut.. ögonen knappt öppna och håret stod rätt upp!!


Vid lunch blev det långpromenad med en hel del träning... vi blev faktisk bara osams en gång.. jag ville hellre fortsätta busa medans matte föredrog träning... vi tränade allt möjligt.. men mest "stå fint" och "spring fint" måste väl erkänna att spring fint gick kanske sådär... gillar att ta kopplet i munnen då... men det gör inte matte! Hon säger att hon kan bära kopplet själv.


När vi kom in blev det duschen för mig! Var riktigt grisit väder ute...


Imorgon e både hussen o matten lediga, så hoppas vi hittar på någe som jag gillar!!


Just det PM:et för Rocklunda har kommit!

44 Bernerbjörnar anmälda...

Matte har lovat att jag ska få hälsa på Leo o Bonus!!

O jag ska hålla mina tassar att det går bra för oss alla tre!!


Voff Voff



Ovido - Quiz & Flashcards