Bonzo

Alla inlägg den 27 april 2008

Av Bonzo - 27 april 2008 20:27

Ja imorgon kommer det bli sol, sol o åter sol, varmt ska det bli oxå... tycker faktiskt att det går lite för fort fram. Jag gillar dagar som idag när det e lagom varmt o mest mulet!


Husse o matte har jobbat hela helgen.. så M:s mamma Eva har varit ute med mig på dagarna, börjar komma riktigt bra överens hon o jag! Jag lovar matte att åtminste försöka sköta mig när Eva går med mig, eftersom hon tidigare varit lite "rädd" för hundar.


I lördags kväll var vi o åt hos Eva, eller ja inte VI, utan dom tvåbenta åt! Visst jag fick smaka lite kött... men bara lite..


Sen har jag skrämt livet ur en liten valp! De va inte meningen.. ville bara busa.... Matte tycker att valpens matte får skylla sig lite själv, eftersom det var hon som propsade på att vi skulle få hälsa... sen lyfte hon upp valpen i famnen, vilket säkert inte var det smartaste, men när matte lugnat ner mig så låg jag faktiskt helt still o då nosade valpen på mig i en sekund, dock med svansen under magen...

Var som vanligt, det var matten som var mest intresserad av att hälsa på mig!


När vi var ute o gick vid fotbollsplanerna så skulle vi gå förbi två killar som höll på att lasta in grejer i ett förråd. Husse o matte var jätte nöjda eftersom jag gick lös, jag stannade o kikade på dem eftersom de bara var fem meter ifrån mig, men valde att göra husse o matte nöjda o följde med dom istället för att springa o hälsa på killarna! Brukar ju annars gilla att hälsa på de flesta!


Matte börjar surra om att valpen kanske kommer om fyra veckor.

Herregud ska det flytta in en valp här??? Visserligen gillar jag ju alla hundar, men en valp???? de går ju inte att busa med... jag vill ha en lika välkroppad o stilig herre som mig om det ska in någon mer hund här. Skulle vara riktigt kul med en hundkompis faktiskt, särskilt om det var en tjej för de doftar så gott.

Tänk vi skulle kunna busa hela dagarna, problemet skulle kanske bli när matte skulle gå med oss på promenad, eftersom hon har jämt göra med mig ibland! Och hur skulle vi få plats i bilen?


Nehe nu kommer matte o tjuvläser vad jag skrivit.... jaha ok, nu förstår jag.. det är inte här det ska flytta in en valp... Puuh... Det e mattes jobbarkompis Karin som kanske ska få tillökning!!

Kan man ju tänka sig att matte ska dit o gulla med den när den kommer... typiskt matte.. hon fattar inte att det bara är mig hon får gulla med!!


Matte o jag är lediga imorgon, förhoppningsvis hittar vi på någe skojj, om vi orkar i värmen!!

Ovido - Quiz & Flashcards