Bonzo

Alla inlägg den 20 april 2008

Av Bonzo - 20 april 2008 20:01

Wästmanlands  kennelklubb 080420


Domare: Gunnel Holm, Finland.


Resultat: 2:a Junkl.


Kritik: En mellanstor hane med bra huvud o välans öron. Något runda ögon, ännu lättkroppad borde ha bättre frambens vinklar. Trång i fronten tillräckliga vinklar bak. För hög svansföring i rörelse, rör sig med kort steg o bra färgtecken.


Kommentar: Endast två stycken 1:or delades ut i klassen, sju anmälda. Bonzo skötte sig ok i ringen. Mer info om dagen med bilder finns i

det tidigare blogginlägget.


Av Bonzo - 20 april 2008 19:05

Så var det uppstigning tidigt imorse, utställningsdag!

Vi hämtade upp Putte strax innan åtta, sen styrde vi bilen mot Västerås o Rocklunda!

Mycket bilar o hundar var det...

Den här gången gjorde vi en lite mer diskret entre iaf!:)


När vi kommit igenom kontrollen av vaccinering så träffade jag mina blogg kompisar Bonus o Leo!

 Sen tog vi plats vid dom brevid ringen... mycket hundar blev det runt ringen! Vi blev inringade så jag hade väldigt svårt att slappna av!


Efter lite förvirring med omplanering av bedömningsraser blev det till slut dags för oss bernerbjörnar!


Först ut var vi juniorhanar. Sju stycken var vi som vågade ställa upp!

Husse o matte är nöjda med hur jag uppförde mig i ringen!! Kan ni tänka er att jag inte bet tag i kopplet en endaste liten gång!! Sen finns det fortfarande mycket som både matte o jag kan finslipa!


Domaren skickade ut 2:or på löpande band!

Tänkte att vi skulle byta trenden, men icke. Tack o hej med ett blått fult band! Så var det hela över...

Jag tror att det är mattes fel att vi fick ett blått band, eftersom matte älskar blått! Hon borde börja gilla rött istället, så man får vara med i ringen lite längre..

2 st ettor, 1 st trea o resten tvåor delades ut i min klass!


Kändes som att domaren var ganska snål med de röda banden i övriga bernerklasser oxå..(iaf de matte såg bli bedömda).


Här kommer min kritik:

" En mellanstor hane med bra huvud o välans öron. Något runda ögon ännu lättkroppad borde ha bättre fram bens vinklar, trång i fronten. Tillräcklig vinklar bak. För hög svansförning i rörelse. Rör sig med kort steg o bra färgteckning.


Borde tilläggas att matte var lite "seg" att ställa upp mig när tanten skulle titta på mig framifrån. Vi han aldrig riktigt få till frambenen innan tanten var där o snokade!


Men men nu ska vi vila o sedan träna inför rasspecialen i Karlskoga i slutet av Maj!


Något som kan vara lite kul att veta för er som är intresserade:

-Nolegården´s Bond vann juniorklassen med CK.

-Tiken som vann unghundsklassen blev till slut BIR o därmed blev Gangsterluvans Keno kanon BIM.


Husse o matte har tröttnat på att jag inte kan ligga lika fint o stilla som mina bloggarkompisar utanför ringen, så de gick o köpte en bur till mig innan vi åkte hem!


Trodde att man skulle få åka hem o SOVA!!! men icke här skulle dets på kalas, Husses mammas Lasse fyllde år!

De åt tårta, men eftersom matte tycker att hon har världens finaste o mysigaste hund så fick jag smaka en bit o fira att matte o jag har klarat av våran första officiella utställning!

Ovido - Quiz & Flashcards