Bonzo

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Bonzo - 8 augusti 2008 18:06

Tänkte jag skulle berätta om den konstiga händelsen när mitt tuggben försvann när vi var i Strömstad.

Jag hade fått ett stort halvmeters tuggben, det låg tillsammans med mina andra tusen leksaker på tomten.

En kväll när alla tvåbeningar skulle gluffsa i sig grillar kött så tänkte husse att han skulle ge mig mitt tuggben så jag hade något att roa mig med medans de andra fick gluffsa grillat kött...

Men han hittade inte mitt ben, men vi tänkte inte så mycket mer på det... jag fick ligga o dreggla medans de andra smakaskade i sig maten. Ok, jag fick smaka..:) Har faktiskt fått smaka ganska mycket:) Gott, Gott!!


Dagen efter skulle husse o matte ta mig på morgon promenad, ni vet att de inte alltid hittar rätt när de kör bil, detta gäller oxå till fots!!!

Vi hamande tillslut på något jätte berg, som var väldigt svårt att ta sig ner ifrån, så vi fick vända o gå tillbaka o söka en ny väg.

Till slut hade tvåbeningarna lokaliserat vart vi befann oss iaf, vi var på det stora berget som går längs med golfbanans 2:a hål...

Matte gick lite bakom husse o mig, hon surade för att hon var hungrig och det var varmt..... Rätt som det är så ligger mitt Stora tuggben mitt framför husse o mig!!! Hmm.. konstigt.. Husse ropade på matten, och hon såg ut som en fågelholk när hon såg benet...

Matte tittade lite runtomkring sig, och tyckte att hon såg något som liknade ett "gryt", matte tog snabbt upp mitt ben och vi traskade därifrån!!


Vem tusan hade gömt mitt ben där????

Skäligen misstänkt är en grävling!! Eftersom matte såg grävlingsgrytet precis där benet låg... fast lite konstigt är det... Någon som har en annan idé om vad det kan ha varit för djur?


Efter ytterligare några dagar så hittade vi inte mitt "knotben" som oxå legat på tomten, men matte vågade inte gå tillbaka till "grytet" o se om någon gömt det där.


Här kommer fler bilder från resan, försökte få bada så fort jag fick syn på vattnet, även fast matte hängde i andra änden snöret och skrek STANNA!!!

Ovido - Quiz & Flashcards