Bonzo

Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Bonzo - 12 augusti 2008 21:48


Imorse blev det morgonpromenad med matten, medans hussen var hos kiropraktorn.

Satt och spanade in matten när hon moffade mackor till frukost, hon sa att jag inte fick smaka för jag hade egen frukost.

Taskigt, jag gillar ju inte mina torra kulor, vi kanske kunde byta någon dag så hon kunde inse hur äckliga dom är.

Måste ta upp det här till diskussion snart här hemma, det är orättvist att jag alltid för äta samma mat (äckliga torra kulor) medans hussen o matten smaskar både det ena goda efter det andra.


När hussen kommit hem åkte vi till Kungsör o hans pappa, det var fullt ös där fasten de inte öppnat efter semestern ännu, mycket som måste ställas iordning inför öppningen.

Jag fick Bernerfnatt när jag kom in, rusade fram o tillbaka.

När jag, hussen o matten var ute lite senare kom ett nytt jättefnatt, jag rusade som en galning, gjorde tvärvändningar och rivstarter sen försvann jag in i affären och kom ut genom andra dörren, kul när man kan springa runt runt.

Husse o matte kunde inte göra annat än att skratta åt mig trots att de var livrädda att det skulle förvärra mitt ben.


Efter tårtkalas åkte vi hemmåt, påvägen stannade vi till vid en badplats för att se om det fanns något lämpligt ställe för mig att bada på, men badet får bli en annan gång.


Imorgon blir det nog golf för hussen o matten då ska jag få vakta husses mammas tomt och framåt kvällningen är det dags för att prova fiskelyckan i Hjälmarekanal.


Ovido - Quiz & Flashcards