Bonzo

Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Bonzo - 18 augusti 2008 16:03

Jaha då börjar allt bli som vanligt igen...

Husse började tydligen jobba idag igen, och imorgon är det mattes tur.

Känns ganska skönt att de tar sitt pick o pack o drar iväg till jobben så man kan få en liten stund för sig själv.


I lördags sov jag borta.

Husse o matte packade in golfbagarna och mig i bilen tidigt som attan, ÄNTLIGEN ska jag få följa med när de spelar golf...!!!! Men ne..... jag blev dumpad hos hussens pappa o Carola...

Det visade sig att hussen o matten skulle spela golf på dagen och på kvällen skulle de till kompisar och sedan en sväng ut på stan, det var ju något som kallades för Å-festen i stan.

Så det blev en heldag o natt för mig i Kungsör. Jag vaktade tomten och så var vi en sväng till blomsteraffären, var ju tvungen att kolla så de sköter sig där....


På söndag förmiddag skjutsade de hem mig, o jag möttes av en trött husse o matte, men de var glada att se mig igen!!

Blev en riktig slappar dag igår, husse o matte verkade jätte trötta, jag var jätte trött o vädret var jätte tråkigt!!


Idag har matte fått fnatt!!! Hon har lagat mat i princip hela dagen!! Börjades med pannbiff, ett helt lass blev det. Måste säga att hon lyckades bra för jag fick provsmaka när det var klart.

När pannbiffarna var klara så blev det dags för kycklingtortillas, MUMS!!!!! O när de var klara så blev det köttfärsås.


Behöver ju inte vara rädd för att man ska behöva svälta...


Matte har kommit på en lek som jag älskar och blir helt sprallig av!!

Eftersom matte behandlar mig som sin bebis ganska ofta så blev det såklart en bebislek, men inte mig emot.

Matte sitter på golvet, med benen invikta under sig, jag gosar alltid in huvudet under hennes ben, har jag alltid gjort, men när matte tycker jag gömt mig för länge ropar hon "vart e Bonzo?" O jag blir helt galen o rycker upp mitt ansikte o sen vill jag upp i mattes ansikte o pussas!!!

Den leken måste ni prova!!!!!


Nehe nu när matte är klar med all matlagning kanske jag kan få med henne ut på en promenad!!



Ovido - Quiz & Flashcards