Bonzo

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Bonzo - 22 augusti 2008 21:17


Var några dagar sedan det skrevs något här... matte har varit trött och inte orkat hjälpa mig med datorn. Jag kan inte fälla upp skärmen själv... men får väl träna för om matte ska vara såhär trött så kan man inte räkna med hennes hjälp.


Det har inte hänt något speciellt sen sist... Husse har varit med mig på dagarna, matte påstår att vi säkert mest glott på OS, men det nekar både hussen o jag till.

Varit själv några timmar när hussen åkt till jobbet innan matten kommit hem.

Idag kom hon tidigt o vi hade en riktigt trevlig promenad med träning ute på fotbollsplanerna. Vi tränade lite av varje, men mest vänstervarv.


Träffat en av mina snygga tjejer några gånger oxå, hon är en labbetik på 9 år men sååååå SNYGG!!!!! Jag blir alldeles till mig när jag ser henne, och hon sätter sig snällt ner och tittar på mig medans matten har jämt göra att hålla i mig.... hon e en riktigt pudding!!! Matte säger att hon är för gammal.... jag tycker inte att åldern spelar någon roll.


Imorgon får jag klara mig utan husse o matte nästan hela dagen, först ska de spela golf, en tävling inom mattes släkt som går av stapeln en gång/år. Då ska jag få vara hos Husses mamma o Lasse. Sedan skjutsar de hem mig på eftermiddagen, eftersom hussen o matten inte hinner åka o hämta mig, för direkt efter golfen börjar hussen jobba o matten ska på Kickoff med jobbet i Västerås. Så då kommer mattes brorsa Palle o tar hand om mig!!!

Är nog rätt trött efter imorgon.... så matte o jag får nog ta en slappdag på söndag... kan hända att hon oxå är lite trött då....


Måste berätta en sak om min matte.... det är så att man får skämmas....

De första dagarna på jobbet tyckte hon fungerade jätte bra, inga konstigheter el speciellt jobbiga kunder, tänkte att semestern gjort henne gott!!!

Sen igår kom ALLA jobbiga och konstiga kunder... omständiga till tusen, en förvirrad Dam som berättade för matte hur fin hon tyckte butiken var, vilken kvalité på kläderna, så babblade hon i fem minuter... matte stod o log och verkade trevlig, så säger tanten att hon aldrig tidigare varit inne i en så fin Kappahl butik..... hmmm... var ju bara det att det inte var en Kappahl butik hon stod i, matte jobbar ju på MQ, dum som matte var så höll hon bara med tanten, undra om hon gick in  i den "andra" Kappahl butiken som ligger granne med mattes och talade om hur dålig den butiken var....

Kanske borde matte sagt att hon var på MQ men ibland orkar man inte säger matten...

Så avslutade hon arbetsveckan idag med världens skämmigaste grej.... Kom nu ihåg att matte jobbar på MQ o var irriterad på att tanten inte visste vart hon var.

 Telefonen ringde, matte tog tag i luren och sa med sin allra trevligaste ton (hon kan faktiskt låta trevlig)

-Välkommen till McDonald´s KLICK så la hon på.... hon hoppades att den på andra sidan luren trodde hon ringt fel... Mattes arbetskamrater stod o tjöt av garv inne på lagret.. Det var faktiskt 3,5 år sedan matte slutade på McDonald´s men det sitter tydligen kvar i bakhuvudet. Snacka om att inte veta vart man är...:)

Matte vägrade svara när det ringde igen några sekunder senare, så Camilla fick svara.... när hon svarat att någon var välkommen till MQ, så dröjde det inte länge förens hon började asgarva... YES!!!! tänkte matte det är någon vi känner... skönt.... Var bara det att det var mattes Regionschef!!!!!!! PINSAMT!!! Fast hon garvade hon oxå som tur va.... sen hade matte telefonförbud resten av dagen.



Ovido - Quiz & Flashcards