Bonzo

Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Bonzo - 14 augusti 2008 18:01


Igår hade jag fullt upp. Först vaktade jag husses mammas tomt medans hussen o matten spelade golf. Moffade till när folk försökte ta sig in på mitt område, jag lovar de försökte verkligen ta sig in.


När husse o matte kom o hämtade mig styrde vi bilen mot Kungsör. Fick hälsa på alla i blomsteraffären, hjälpte husse o matte att leta mask.

Packade in oss i husses pappas ny minibuss, gillar att åka i minibussar för man får så stort utrymme där bak.

Stannade vid hjälmarekanal på ett mysigt ställe, här skulle fiskelyckan testas....

Matte var först i med sitt spö... jag tyckte flötet i vattnet såg väldigt intressant ut så jag var nära att hoppa i några gånger, likaså när familjen and simmade förbi och blev matade med mina bravokex!!!!


Mattes fisketålamod varade inte så många minuter... hon konstaterade ganska snart att här fanns ingen fisk!!!! De andra slängde i spöna... Efter en kort stund skulle husse o matte gå lite längre bort och prova vid de större stenarna....

Husse traskade först, matte strax efter och jag hängde oxå med såklart, men när matte kom fram till stenarna hörde hon hur det raslade i gräset brevid... och vad fick hon syn på????

Jo en orm såklart, så var det slut på friden, matte tänkte absolut inte stå kvar där, och inte heller fiska på något annat ställe.


Så matte blev ansvarig för grillen, när korvarna precis var klara blåste det upp till storm... det flög grejor runt omkring oss... men det blåste förbi lika snabbt o solen kom tillbaka.


Matte tog en del kort men så fort hon tog fram kameran så försvann solen... Men kort blev det iaf.


Kortet där jag ligger i slänten försöker matte få mig att först posera stående sedan sittande men då råkade jag lägga mig ned och nästan rullade ner i kanalen... men det finns ju annat att hetsa upp sig för så jag låg kvar o njöt.

Ovido - Quiz & Flashcards