Bonzo

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Bonzo - 24 augusti 2008 20:03


I Lördags gick det undan, var knappt en lugn stund på hela dagen. Men det har som tur e matte o jag tagit igen idag.


Lördagen började tidigt, blev avlastad i Mesta hos Lasse  o Ulla.

Låg ute och vaktade tomten hela dagen, skällde ut en granne. Men det gjorde inget sa husse för han har aldrig gillat den där surgubben, var ju det jag kände på mig.

Fick skjuts hem där matte mötte mig på parkeringen. Hälsnings cermonin gick bra. Har ju lite svårt att sansa mig när jag hälsar på folk, jag blir sa glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men nu har husse o matte fått nog av det beténdet, så nu tränar vi för fullt på det.


Var så trött när matte o jag kom in så jag var tvungen att gå in i sovrummet o vila mig lite.

Matte gjorde sig vacker (vackrare), och pussade mig hejdå.

Halllooo?? Jag hade ju nyss kommit hem... kanske kunde vara trevligt att umgås lite även om jag var väldigt trött o behövde vila.....

Tror matte hade lite ångest för att dagen blev som den blev... hon gillar ju inte att vara borta från mig en hel dag.

Men Kickoffen var obligatorisk, så det fanns inte så mycket att välja på....


Efter ett tag kom mattes Brorsa Palle och tog hand om mig. Var fortfarande trött så jag vilade en stund först. Sen var jag så kelsjuk så jag försökte mosa in mog så nära det gick för att bli klappad, o upphörde klappet så var jag snabbt där o bufflade lite med nosen...


Husse o matte kom hem mitt i natten... de var lika trötta som mig...


Idag har vi tagit det lungt... husse åkte till jobbet vid 15.30 då vilade matte o jag lite, sedan blev det mys och till sist promenad o då hängde även mattes mamma Eva med.

Stannade o tittade lite på fotboll o efter matchen fick jag hälsa på mattes farbror Ola, tyvärr hade han inte sin Alize med sig... men det fick duga att hälsa på honom.

Så det blev en lärorik promenad, först hälsa fint på mattes mamma Eva, sedan ligga still o titta på fotboll (skittråkigt att vara still), o sedan en hälsnings cermoni till när det var dags att hälsa på Ola.


Imorgon är det arbetsdag för matte igen, medans Husse o jag får vara lediga.



Ovido - Quiz & Flashcards