Bonzo

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Tråkväder

Av Bonzo - 24 januari 2009 15:55


Har det gått några dagar sedan sist...

Matten har hunnit varit hemma med mig och varit sjuk... blev såklart överlycklig när hon kom hem tidigt i Onsdags, men hon bäddade ner sig i sängen direkt :(

Redan kväll tänkte jag?? Neee, klockan var ju bara fyra på eftermiddagen, men snäll som man är så lägger man sig snällt på golvet brevid sängen och slumrar ikapp med matten.

Som tur var hade Eva och jag vart ute på promenad strax innan matten kom hem.


På fredagen pallrade sig matten iväg till jobbet igen, men då var hussen o jag lediga! Vi har gjort skogen här i närheten osäker.


Tvåbentingarna pratade lite löst om att åka på sennenträff idag i Upplandsområdet, ring träning stod på schemat.

Men eftersom det skulle bli tråkväder hoppade vi över det denna gång.

Tråkigt tycker jag eftersom jag gärna träffat mina bloggpolare Bonus, Leo o Max.

Men matten har lovat att det får bli en annan gång. Bonus o Maxen får jag ju träffa om tvåveckor på utställningen i Sala. Där Bonus o jag tom ställs i samma klass. Hoppas oxå att vi ska hinna spana in Maxen i hans klass.


Idag blev det långpromenad på förmiddagen, vi fick sällskap av min favorit tjej. Labbetiken som fyller 10 år på måndag. De blir bara finare o finare med åren ;)

När de fortsatte hemmåt drog vi till skogen, där träffade vi en lös jackrussel, matte trodde han tillhörde husen som låg brevid så hon motade "hem" honom... Han morrade lite till matten innan han sakta lunkade tillbaka, när vi kom ur skogen sedan mötte vi en tant med tomt koppel som undrade om vi sett en hund!

- Ja, en Jackrussel??

- Ja.

- Han är borta vid husen.


O sedan påvägen hemmåt såg vi att hon hade hittat honom. Matte skulle bli helt hysterisk om jag sprang bort...


Ikväll blir det mys med godisnappar och chips.

 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

24 januari 2009 17:12

Halloj! Ja, det var trevligt på sennenträffen! :) Matte fick lite tips o trix hur ska jag stå/klippas på tassar å så :) shit är det bara två veckor kvar!? vad tiden går fort...snart dags för schamponering o tillfixning ;) sedan ses vi ju! Ska bli skoj!
Ha det bra tills dess
Mvh,

http://bonusbus.bloggagratis.se

 
Leo & Max

Leo & Max

24 januari 2009 20:22

Gissa vad vi skulle blivit paffa om Bonzo-killen bara helt plötsligt varit där. Synd att du inte dök upp, men det blir säkert fler tillfällen då det är lite bättre före med "brum-brummen". Max får du ju träffa i Sala i alla fall jag Leo får ju inte följa med in.
Ha det gott i snöslasket kompis
Max & Leo

http://www.bernerboys.se

 
Kristin & Zelma

Kristin & Zelma

24 januari 2009 23:49

TACK! JAg är så glad....som vi har kämpat (Zelma hälsar att hon hela tiden vetat hur man ska göra de där cirkuskonsterna men matte har inte fattat vad det handlar om...typiskt matte...)

Tänk att det snart är Sala. Det blir spännande. Önskar jag var där och kunde se, men ni får rapportera hur det går...om vi inte skulle höras innan - lycka till!!!

http://www.bostream.nu/zelma

 
Sanna

Sanna

25 januari 2009 09:40

Du har så rätt: egentligen är det ganska knasigt det här med utställningar. :o) Men roligt trots allt.
Jag har inte heller bestämt strategi för Rea. Ska hon få trötta ut sig eller vara full av energi? Får se hur det går...

Ses snart! Ha det gott!

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

25 januari 2009 20:24

Hej!
Vi har nominerat eran blogg! :)

http://bonusbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards