Bonzo

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Bonzo - 3 januari 2009 21:22


Dags för årets första inlägg då...


Nyårsafton blev en bra dag, vi tog en promenad på golfbanan innan matte skulle åka o jobba några timmar.

Vilket underbart väder det var... Kameran var med så bilder kommer...

 När matten kom hem började tvåbentingarna laga middag, oj vad dom åt!!

Jag fick min mat oxå så småningom, slumrade en liten stund innan matte tjoade att det var dags för en kort kisspromenad innan de värsta smällarna...

Det konstiga var att när vi kom ut så höll grannhunden med sin matte på att träna.... Ja, det är sant de tränade någon konstig slags lydnad tror jag det skulle föreställa. Bla "stanna kvar" kanske inte så smart att träna med vägen imellan??!!!

Lite skumt att träna med sin matte klockan 23.30 en nyårsafton och som dessutom var alldeles för berusad....


Vid tolvslaget stod vi ute på balkongen och kikade på stans vackra fyverkerier.

Jag rädd??? Neee, inte jag inte!!!


Vi började det nya året med en ordentlig promenad. Matten o jag skjutsade husse till jobbet strax efter nio, sedan drog vi vidare till mattes jobbarkompis och hennes hundar, Hobbe och Rulle.

Rulle behöver tränas med att vara tillsammans med andra hundar, eftersom han tycker att det är skit läskigt.

O matte tycker att jag behöver träna på att gå tillsammans med andra hundar utan att busa.

Blev en härlig promenad i det fina vädret.

O efter ett tag fick både jag o Rulle springa lösa, o då var han inte det minsta rädd för mig längre, utan följde mig vart jag än gick!


Idag har vi fått ordentligt med snö, härligt!!!


Ovido - Quiz & Flashcards