Bonzo

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Bonzo - 15 januari 2009 17:15


Idag har husse o jag varit lediga o matten slutade tidigt, redan klockan 13 :)

Promenad blev det på eftermiddagen, riktigt trevligt var det.

Kom några tonåringar som ville hälsa på mig, men det var första gången som jag blev lite fundersam på folk... visste inte hur jag skulle bära mig åt, hälsa? Busa? eller skälla ut dom?

Till sist tröttnade grabbarna på mig så matte drog iväg med mig åt andra hållet.

Promenaden var åter lugn, el så lugn den kan bli när jag är med...

Rätt som det var fick matte för sig att träna lite utställning med mig, koppel på!

Sprang fint och stod ok.

Under tiden lekte husse med en tom gräddfilsburk.... jag hade ju stenkoll på honom fast matte trodde jag hade all koncentration på henne.... Husse sparkade ner den mot "ån" för att inte jag skulle ta den när matten o jag var klara...

Vi hade tränat klart och matte släppte mig lös igen... o gissa vad som hände??

Jo, jag hade ju sett vart hussen sparkat gräddfilsburken så jag sprang mot ån.... missade att det var is o att den inte höll för en bernerbjörn på 50 kilo... så vips så plurrade jag igenom ner i vattnet... BURRRR!!!!!

Upp tog jag mig... Blöt och smutsig....

O världens tokryck fick jag... tvåbeningarna skrattade gott när jag rusade omkring...

Blev koppel på eftersom vi närmade oss vägen, men tokrycken fortsatte o matten flög som en vante bak i kopplet :)

Jag sprang, la mig, rullade runt, sprang igen.

Det blev bara värre ju närmare hem vi kom, o matten blev tom lite sne på mig och sa att jag måste skärpa mig eftersom det kom bilar... lätt för henne att säga.

Hon fattade ju ingenting förens vi kom hem och kände på mig... vattnet hade ju börjat frysa till is, därför det var så obekvämt.


Ja, ni kan väl gissa vad som hände när vi kom in??

Raka vägen in i duschen, med  schamponering!!!!!

Fick skylla mig själv tyckte tvåbeningarna... men hade inte husse sparkat ner burken så hade jag ju inte behövt hämta den...


Imorgon är det mattes tur att vara ledig, hoppas vi hittar på något skoj, som inte innebär dusch efteråt....

Ovido - Quiz & Flashcards