Bonzo

Alla inlägg under mars 2009

Av Bonzo - 16 mars 2009 18:39


Ni kanske kommer ihåg vad jag skrev i förra inlägget??

Att matten skulle vara ledig idag och hussen jobba kväll så då skulle vi hitta på något skojj!

Så imorse när jag vaknade av husses mobil hade jag mega förväntningar för dagen... MEN, vad var det som hände?!?!

Husses åkte till jobbet, skulle inte han jobba kväll???!!??

Jaja men matten verkade som att hon tänkte vara hemma med mig iaf... efter morgonpromenaden slöade vi en del...

Sen jäklar blev det fart på matte!! Vi lekte med mitt "kloss" spel, duktig var jag så det blev en massa godis :)

Sen hittade matte på en annan lek... fattade inte direkt vad den gick ut på men ganska kul hade vi och man fick godis, ibland skulle man krypa under och ibland hoppa över.... lustig lek...


Sen kom den gröna med slangen fram, vilket gjorde matte jätte arg eftersom den tydligen inte fungerar helt som den ska....

Moppen kom oxå fram, då får man inte ligga vart som helst, började faktiskt surna till på henne redan här....


Sen kom mina borstar och saxar fram....:(

Borstningen gick ju bra, sen när vi kom till kloklippningen så hade jag faktiskt ingen lust längre... så jag försökte smita, men matte drog in mig i köket igen, dumma matte. Så då var jag tvungen att visa mitt missnöje med att pipa lite så hon skulle tycka synd om mig... men det gick tydligen inte hem... så då visade jag för första gången i mitt liv tänderna för matte!!! 

-oj sa matte, kan du visa tänderna??!  

- Klart jag kan, blir du inte rädd för mig nu matte???

Tyvärr såg hon inte särskilt rädd ut, utan sa åt mig att sluta larva mig....


Kom på att det var bäst att vara snäll medans hon fixade med mig...

När klorna var klara så blev det lite frisering av tassar och sedan gav hon sig även på öronen...  Hoppas ju att man fortfarande ser ut som en berner, hoppas husse kommer snart så han kan kolla för jag vågar inte kolla i spegeln...


Sen blev det örontvätt inte heller det min favoritsysselsättning....


Som tur var så blev det en promenad när vi var klara med allt, dock utan kamera eftersom vädret inte alls blev som vi hade hoppats...


Just det joggingturen igår gick strålande, fast jag blev nog tröttare än hussen... Kanske bättre att jag springer med matten!!??! För hon skulle ju inte orka många meter....


Ja så den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig.. Istället för att hitta på något riktigt skoj så blev det kloklippning, trimning och öronrengörning...


Men fin blev jag tycker iaf matten :)

Av Bonzo - 15 mars 2009 18:16


Härligt idag har äntligen våren hittat hit, solen verkligen värmer tvåbentingarna verkar överlyckliga!! Själv föredrar jag nog vinter och snö istället passar min päls bättre....


Orkade inte se på melodifestivalen igår, men matte såg lite sne ut när omröstningen var klar, aldrig vinner den låten som hon önskat!! Så går det när man inte ringer och röstar.....


Imorgon är matte och jag lediga och husse jobbar kväll, så något skoj skall vi väl kunna hitta på, på dagen! Om det fina vädret håller i sig måste det ju nästan vara dags att uppdatera er med lite bilder här i bloggen!!


Nu ska jag ut och jogga med husse.... får se vem av oss som orkar längst...


Idag går våra varmaste tankar till dig Karin,

ta hand om varandra ordentligt nu! 

Av Bonzo - 14 mars 2009 19:05


Igår hade matte en riktigt jobbig dag på jobbet. Hon han vara både ledsen, arg och besviken... tyvärr är väl inte allt ordnat ännu men det känns förhoppningsvis bättre efter ett samtal nästa vecka... kan det bero på att det var fredag den 13:e ??


Sen ringde hon för att boka en simtid till mig på fredag eftersom jag inte fick någon träningsverk så tänkte hon att jag kunde simma på fredag trots utställningen på söndag.

Då var det fullt hela fredagen :( typiskt.

Lördagen fick man bara boka fram till klockan 16.00 och matte ska hoppa in och jobba till 16.00 då så då funkade ju inte det heller...

Söndagen är det ju dags för utställning och eftersom vi starkt räknar med att jag kommer gå till BIS-final :) så hinner vi ju inte simma då heller ;).


Så nästa sim blir den 26:e.


Idag har jag varit hos Lasse medans husse o matte jobbade, och imorgon kommer Eva och tar mig på promenad!!


Ikväll blir det inte många knop gjorda från min sida har redan intagit sovläge... Tvåbeningarna har lovat att väcka mig när det blir middagsdags för mig, eftersom jag plötsligt blivit så glad i mat efter mitt veterinärbesök så kan man ju inte missa middagen!!

Husse o matte skrattar bara åt mig... men de lovade ju att höra av sig till Erik och berätta hur det går, det har dom inte gjort än, tror faktiskt att dom skämms lite.....



Av Bonzo - 12 mars 2009 17:22

Har varit en händelserik dag idag...

Kan börja med att skriva att huset kommer inte bli vårt... blev väldigt dyrt... sjukt mycket pengar, känns inte som att det var värt så mycket pengar, men det blir ju vad folk gör det till = budar som idioter.


O så har ju matte varit på varsel förhandlingar idag, vilket gick kanon!! Varken matte eller någon av hennes arbetskamrater behövde gå eller ens gå ner i tid. Utan det blev en stackars tjej som jobbar i citybutiken, så kan det gå när man inte är med i facket! Äntligen fick man något för att man betalar över 600:- /månad till dem.

Men det satt långt inne.. nästan tre timmar tog det...

Mötet avslutades kanske inte på roligaste sätt, tydligen skulle facket godkänna lönepotts utfördelningen oxå.

Och han fick ett förslag hur den skulle fördelas, men han blev inte lika glad när han frågade mig om vi haft lönesamtal, eftersom vi inte haft något... och det har inte ens varit på tal. O matte ville gärna ha en förklaring till hur hennes butikschef bedömt henne inom två områden...  Nu hade ju såklart inte butikschefen några förklaringar till detta... utan mest bortförklaringar... varken matte eller "fackgubben" blev så värst imponerade  av dessa bortförklaringar...

Har man setat ner och "bedömt" sin personal inom olika områden så måste man väl veta varför man bedömt som man bedömt eller var det bara lottodragning??

När mötet var avslutat ville fackgubben prata med matte ensam, och man kan ju säga som så att han är inte så värst imponerad av någon från företaget som ansvarat för denna förhandling.

O butikschefen kunde han inte göra annat än att skratta åt om det här med lönepotten.... Tyvärr var det inte den första chefen som inte kunnat stå för sina beslut!! Lätt att tycka saker, men svårare att förklara och stå för dem sen!

Tyvärr har inte detta varsel skötts vidare värst bra från huvudkontorets sida eftersom det funnit två lösningar för att slippa varsla...

Men men nu är det över för denna gång iaf!!!


O så till det vi gjorde klockan 08.00 imorse!!!

Svängde in på Strömsholm, fick sitta ner och vänta en liten stund. Sedan kom Elin och tog emot oss i poolrummet!!

Hon började med att klämma och känna på mig, fick visa mig i skritt och trav, och allt sådant såg strålande ut. Hon ville göra detta pga den tidigare hältan...

På med flytväst och snören.

Matte satte på sig några fula orange kläder och gummistövlar... herregud matte måste du alltid skämma ut dig!! Tack vet jag husse som fortfarande såg normal ut...

Upp på rampen till bassängen, och sedan skulle man ju ner för rampen på andra sidan.. funderade ett litet tag hur jag skulle göra... men med en liten lätt knuff i baken av Elin och matte som hängde i nacken på mig så var jag rätt snabbt i vattnet!!

HJÄLPPPP!!!!! Någon HJÄLPPPPP!!! jag når inte ner med bakbenen.... MATTE!!!!! Det är för djupt för mig....

Mina framben gick som propeller, högt över huvudet sprattlade jag.... men inte fasen nådde jag ner med baken iaf.

Försökte propella in till kanten men då parerade ju matten med snöret...

Alla tjoade och ropade Bonzo kom då.. härrråt killen, duktig kille, Braaaaaaa!!

Till slut tog Elin in mig till sidan så jag fick vila lite...

Sedan var det dags för nya propeller med frambenen.... men vips så kom jag på hur jag skulle göra med både fram och bakben... kan ni tänka er hur det lät då?? Brrrraaaaaaaaaa!!!!! Duktig kille!! Bjjjaaaa Bonzo!!!

Kunde ju nästan tro att man vunnit OS-guld eller något!!


Fick gå upp på rampen och vila mig, sedan fick det räcka för idag!

Matte duschade och torkade av mig, medans Elin hämtade papper till oss om massage och stretching!! Sedan stretchade hon mig, skööönt!!

Medans husse spolade av golvet gick matte och jag några varv runt bassängen för att varva ner... O vips så smet jag upp på rampen igen.. Nu hade jag ju vilat upp mig, så nu var jag redo för ett dopp till!! Men nej, nej, nej skrek matten, hade ju glömt att jag hade henne hängandes i kopplet...


När vi väl kom hem så var jag rätt slut.... jobbigt att simma!!


Elin tyckte vi kunde simma 1 gång/veckan till att börja med, men eftersom vi skall på utställning nästa helg så bokade vi inte förens om två veckor, ifall jag skulle få träningsvärk.

Och när man simmar själv så kan man bara boka tors,fredagkvällar samt lördag och söndag.

Men om jag inte fått någon träningsvärk imorgon kanske vi ringer och bokar en tid nästa fredag.


Den som lever får se....:)

Av Bonzo - 11 mars 2009 12:54


Matte och jag började med en promenad imorse själva innan vi skulle träffa Digger för lugn och sansad promenad....


Matte tänkte att det skulle gå bättre om jag fick rusa av mig lite själv först...

Vi satt o väntade på Digger utanför, och jag visste exakt vem vi väntade på... sen kom han där smygandes ... ohhhhh det började krypa i hela kroppen på mig... kan inte sitta still... bena ryckte... hörde matten mummla något om ta det lungt.... o så var det kört.... hopp, studs, skäll, rusa fram, stopp i kopplet, hopp, studs skäll...

Just det... glömde bort matten.... hon hängde ju i kopplet.. måste lyssna på henne.

Vi fick hälsa en snabbis, sedan gav vi oss av, till en början fick Digger gå framför, men strax nog hade vi båda lugnat ner oss och jag gick fint brevid matte hela vägen, men lovar att jag hade stor koll på Digger!! Några gånger spratt det till i benen på oss, men snart nog kom vi ihåg att det var gå fint som gällde... efter en stund kunde jag tom gå i slappt koppel och nosa runt lite utan att "flyga" på honom!

 En timme var vi ute och matte är såååå STOLT över mig!!! Tänk att man kan göra matte så glad genom att bara sköta sig :)


Nu är jag däremot helt slut, så resten av dagen blir nog rätt lugn, men vi måste ju orka ta oss ut och busa lite i snön matte och jag!


Imorgon är det upp o hoppa tidigt, klockan 08.00 skall vi vara på Strömsholm för första simmet. Skall bli spännande... Matte skrattar lite elakt och säger att nu kommer jag inte kunna gå på bakbenen som jag brukar göra när jag "fusk" simmar.

Sen klockan 11.00 skall matten på Varselförhandlingar, så det blir fullt upp imorgon!!

Av Bonzo - 10 mars 2009 19:51


Jaha då var det dags för det vita att komma ner igen... precis när man trodde vi skulle få vår!!!

Fördelen är att man slipper duscha efter varje promenad....


Inget nytt på husfronten än... var återvisning idag! Med lika mycket folk.... varför skall alla vara intresserade av samma hus som oss???


När matten kom från husvisningen tog vi en promenad i det vita.... några brottningsmatcher han vi med innan jag förstod vad matte igentligen ville.... jag skulle ju bara gå fint!!

När vi kom hem såg vi ut som två riktiga snögubbar.


Imorgon blir det lugn och sansad promenad med Digger!! Han har lite problem med en tass så det blir inget bus.

Matte är rädd för att hennes armar kommer vara utslitna efter den promenaden... Men hon påstår att det är värt det, eftersom det är nyttig träning för mig.



Av Bonzo - 8 mars 2009 16:55


Ja nu är det nog hittat!! Vårt "drömhus"!!

Enda nackdelen är att tomten inte är enorm, fördelen är att det inte blir lika mycket tomt att sköta... Vakta menade jag!!

Finns inget som behöver göras i huset, kanske slå dit en list lite bättre men annars var det tipptopp!

Men vad tror ni ett tipptopp hus leder till?? Budgivning... detta kommer nog tyvärr bli lite för mycket för vår budget, men vi lever på hoppet!

Köket är helt underbart enligt husse o matte...

Visning igen på tisdag och än så länge har det inte dykt upp något bud...


Annars har helgen vart lugn och skön, blev skogspromenad igår. Matte var snäll nog och släppte mig lös, och lyckades tajma in en stilig infångning när vi mötte två Rottwailers!! Två "små" barn var ute och gick med dom, matte kände inte för att möta dessa på den smala stigen så vi tog en avikare upp i skogen. Vilket vi säkert gjorde alldeles rätt i...


Idag tog husse o jag en promenad mot biltvätten medans matte åkte till citybutiken i ett ärende, sedan hämtade hon upp oss. Bilen blev ren både ut och invändigt. Jag åkte in i duschen när vi kom hem, sååå skitig!!!!

Tvåbentingarna är nog rätt glada just nu att de "bara" har en fyrfotad vän som skall duschas och städas efter...


Imorgon kommer Eva och tar ut mig på promenad eftersom hussen o matten jobbar länge...


Just det.. husse o matte har nog allt lite ångest för att vi åkte till veterinären med mina matbekymmer.... Nu slänger jag i mig maten :) Fast jag hoppar över frukosten och tar dubbelt mål på kvällen...


På torsdag blir det premiärsim på strömsholm, det skall bli skoj tror jag.... Efter det skall matte på varselförhandlingar.... det tror jag hon tycker skall bli mindre skoj... Men det kanske känns bättre efteråt!!


Snart vankas det utställning igen.... Sen försöker det lösas ledigt när Västeråsutställningen är, det blir isåfall min sista i unghundklass, då skulle det ju sitta fint med ett rött band!

Sen kommer vi antagligen ta en utställningspaus, fast känner jag matte rätt så ska hon väl dra med mig på någon i sommar iallafall....


Pass på att skita ner er ordentligt mina fyrfotade vänner, för snart är sommaren här med sol och värme och lerpölarna borta....

Av Bonzo - 6 mars 2009 18:57


Nu är nästan all snö borta, vilket innebär att vi har en grusgrop inne....

Trots att man får duscha benen och magen efter nästan varje promenad så ser det ändå ut som en grusgrop här.

Tvåbentingarna håller på att bli galna. Den gröna med slangen är framme mer än vanligt nu..


I Tisdags kväll efter att tvåbentingarna ätit middag så bestämde de sig för att vi skulle ut på promenad eftersom det bara var skit på TV.

Ni kan ju gissa vad matte hade för idé???!!

Väskan fram, väskan på, och denna gång i med lite tyngd.

Det gick strålande nu blev det ingen jätte promenad men iaf.

Matte blev mindre glad när vi kom hem igen och insåg hur skitig jag var + väskan... typiskt!!


Igår slutade matte "tidigt" så då blev det en promenad runt hela djurgårdsparken, med mycket folk och hundar att kika på. Jag skötte mig strålande, matte var så stolt!!


Idag slutade hon oxå tidigt så då blev det en promenad ner på stan och hem längs med ån. Matte var stolt över mig idag oxå!!


Nu har vi nästan övergivit att promenera vid grönområdet och på fotbollsplanerna där vi bor eftersom det mer liknar skridskobana eller vattenbana....  Sen envisas ju matten med att jag helst skall gå i koppel ett tag eftersom jag har svårt att höra att tvåbentingarna pratar med mig när jag är lös....


I helgen är vi lediga alla tre, får se om det hittas på något skoj!

Imorgon skall vi iaf o kolla på hus igen, blir väl som vanligt att man får sitta kvar o vänta i bilen. Har man tur får man spana in brudarna i området när de tittat klart på huset....





Ovido - Quiz & Flashcards