Bonzo

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Som fisken i vattnet...

Av Bonzo - 17 april 2009 20:43


Igårkväll hade jag jämt göra att vakta matten från inbrottstjuvar.

Hussen jobbade ju sent, så nu var det bara min uppgift att skydda matten och hemmet.

Jag moffade så fort jag hörde något misstänkt medans matten och jag mumsade i oss popcorn!!

På tal om popcorn så är det en riktig favorit hos mig.... Mums!


När det blev dags för kvällskissen så fortsatte jag att vakta matten, gick inte många steg i från henne, måste vara nära om nån misstänkt dyker upp.


När vi krypit till kojs så kunde jag inte slappna av, måste vakta matten...

Lite jobbigt eftersom jag började bli riktigt trött, matte sa till slut till mig att det var ok. Dörren var låst!

Skönt.... men jag moffade en stund till, sen traskade jag mellan liggplatsen precis nedanför matten och i dörrhålet ut från sovrummet!


Efter ett par timmar kom hussen hem, så då kunde jag sova gott!!


Idag har hussen och jag vart ute och njutit i det fina vädret!!

Vi hämtade upp matten på jobbet och drog mot Strömsholm och simningen!

Simningen går bara bättre och bättre... o snart kan det nog inte gå bättre :)

Blir lite stojjig när jag kommer in till bassängen, måste travar några varv runt runt, uppvärmning kallar jag det!!

På med flytväst och lina, upp på rampen och i vattnet helt själv idag oxå... själva simmandet gick oxå toppen, och idag försökte jag knappt ens dra mot rampen. Jag simmar länger och vänder duktigt själv..

När det är dags för vila så säger matten "varsågod upp". Då ruskar jag av mig allt vatten så hela stället blir nerdränkt...

När jag vilat en stund så tyckte jag att det var dags att gå i o simma igen, så jag traskade helt enkelt i utan att husse eller matte lockade på mig... det är kul att simma!!

Men jag går inte hela vägen ner på rampen, när vattnet nuddar magen gör jag ett jätte hopp i så nästan hela poolen töms på vatten och hamnar på hussen o matten istället!!

Just det, hussen kom ihåg kameran idag, men när han skulle fota så var det batteritorsk.... bättre lycka nästa gång!

Han tog några med mobilen istället så vi får se om vi lyckas få in dem här på bloggen!!


Imorgon står golf på schemat för tvåbeningarna så jag ska ligga ute i Lasses trädgård o sola magen :)


 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

18 april 2009 13:00

Haha inga batterier, vilken osis! ;) Matte köpte ett nytt utställningskoppel, så nu har jag två olika.. o schampoo (Espree Rainforest)till mig häromdagen så det ska bli skoj att prova nästa helg! :) Ska bli skönt att åka bort och se en annan stad :) Snart börjar vi på en till Viltspårskurs också, ska bli skoj! Ses till helgen, kompis! :)

http://bonusbus.bloggagratis.se

 
Nova

Nova

18 april 2009 16:24

"jag gillar också popcorn, så mycket att jag inte kan ta bort ögonen från popcornskålen förräns jag riktigt kollat att den är tom.

Låter härligt med simmning, själv är trivs jag bäst med att helst känna botten när vi badar...läskigt när man bara flyter runt. Men någonting säger mig att matte kommer försöka få mig att simma på riktigt i sommar...hmpf" :)

Ha en bra helg!!

Vooooof!

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards