Bonzo

Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Ny frilla!

Av Bonzo - 14 april 2008 21:30

Så var det måndag o husse o matte var lediga! JIPPI!! Vad skulle vi hitta på?!?!

På förmiddagen packade vi in oss i bilen... spännande vart skulle vi åka?

Mot Västerås... vidare mot Sala!! Hmm.. kunde det vara utställning pågång? Nehe.. vi svängde in på vägen mot sennenträffarna!!

Konstigt, sennenträff på en måndag?! Hmm..

Men vet ni vad??

Matte glömde stanna o parkera bilen.... hon bara körde vidare.. försökte få henne att stanna, men det gick inte..

Efter en stund stannade hon äntligen!

Men det var ingen sennenträff!! Det blev bernervalps träff kan man säga!


Först fick jag hälsa på Åsa! Har alltid tyckt hon varit en trevlig prick! Men det var innan jag visste att hon hade en massa saxar....

Väl inne så sprang där runt små ulltussar!!! De var jätte intressanta, luktade ganska gott!

De var lite rädda för mig först, inte så konstigt tyckte matte, eftersom jag har det lite svårt att ta det lungt till en början...


Hemma hos Åsa får man stå på bord!! Har jag aldrig fått göra hemma... sen kom saxarna fram, och efter en stund var jag så snygg!!


Sen var jag tvungen att kissa lite på golvet... PINSAMT tyckte husse o matte... Herregud valparna fick ju kissa, måste väl jag oxå få stället att dofta Bonzo.


Husse, matte o Åsa fikade med jätte god banantårta, husse o matte tackar så mycket Åsa!


Väl hemma blev det en promenad, sen sov jag gott kan jag lova!

 
 
Åsaw

Åsaw

14 april 2008 23:49

Hej på er!
Tack för idag!
Inte ska matte och husse skämmas för så några droppar heller=) Det finns ju vatten i kran!
Ja då får vi se om trimmningen ger resultat på Söndag då=)

Ses då!
Kramar Åsa

http://www.behrenskennel.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

15 april 2008 03:57

Hej!! Va fin killen har blivit! :-) Jodå vist är vi i karlskoga på lördagen oxå. vi åker uppåt redan på fredags eftermiddagen e det tänkt sörru. här ska tävlas i alla möjliga grenar ;-)
Stugan som e bokad ligger i Degerfors, kommer inte ihåg helt o hållet vad kampingen heter.. men det heter nått liknande med degerfors :-)

pratade med madde häromdagen o bad henne o kolla om det inte e fler Runezzor som kommer till karlskoga, hade varit kul att snickra ihop en uppfödar klass isf eller hur? :-)

http://www.akiraqueen.com

 
Stina

Stina

15 april 2008 18:18

Hejsan! Nu är jag här och kikar in igen.
Va fin killen blev efter Åsas handpåläggning. Hon kan hon! Hälften av det skulle vara kul att ha i fingertopparna...men min talang ligger då inte där (heller ;) )
Hoppas det går bra för er på söndag. Vi kommer också (hoppas jag).Vore kul att få ett ansikte på dig :-) som roar gott här i bloggvärlden.
Dags att ta hand om ett gäng leriga grabbar...som tillika verkar väldigt nöjda över sina stordåd i inpackning.
Ren och berner går inte ihop tycker jag det verkar som...
Ha det gott!
Stina

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

16 april 2008 07:47

Ja, nu är uppladdningen igång!:) Vi får se hur det går, vilket humör domaren är på...:) Du, jag och Leo kommer ju göra vårt bästa så får vi se hur långt det räcker. KUL ska vi ha hur som helst ;)
Ses på söndag, kompis!
moff voff/Bonus

http://bonusbus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Zelma

16 april 2008 18:15

Vad fin du blir Bonzo!! Håller tasarna att det går bra på söndag...

Matte hälsar att hon inte har bestämt var vi ska bo. Hon yrar fortfarande om att åka hem till Örebro samtidigt som det är Karlskoga och bo däromkring. Men jag vill ju bo i Karlskoga så jag kan få leka med alla björnar. Vi skulle juha jätte ju då, eller hur? Degerfors känns ju aningen off..så matte ska klolla upp lite mer noga vad som finns att erbjuda i metropolen Karlskoge ;-)
Vi hörs! Hälsningar Zelma (matte hälsar...)

 
Leo

Leo

17 april 2008 08:18

Tjena polarn!
Njae, så laddad vet jag inte om jag är men jag försöker bygga upp mitt självförtroende genom att delta. Jag är lite skabbig säger matten, hrmmm...kan bero på min rakade mage. Ska bli kul att träffa dig du har blivit en stilig kille som med all säkerhet kommer att få minst ett rött band.
Moff på dig

http://www.leosblogg.se

 
Madde

Madde

18 april 2008 10:49

Vilken snygging!! Åsa har gjort ett bra jobb på killen. Tyvärr kan jag inte komma till Västerås :( Dom har fullt i bilen och min rishög e kvar hos reparatören. Men jag håller tummar o tår stenhårt!! Ring direkt efter.... nyfiken vettu ;)
Många kramar Madde

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Marie, Bailey & Niva

Marie, Bailey & Niva

18 april 2008 17:35

Tack så mkt för ditt inlägg =0) ! Åsa e verkligen en klippa när det bla gäller att hantera saxarna! Va snygg han blev din Bonzo!
Lycka till på söndag!

Hälsningar från norr

http://www.123minsida.se/bernerbus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards