Bonzo

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Bonzo - 2 juni 2008 22:36

Varmt, varmt o varmt.... flås, flås o flås... ja det är mest det dagarna går åt till nu....

Matte har iaf slutat hosta om nätterna när hon tar sin hostmedicin, så hon e såååå nöjd:)

Husse o jag är oxå glada för det så vi får våran skönhets-sömn.


I lördags var jag hos Ulla o Lasse hela dagen, eftersom husse o matte jobbade, sedan åkte de på släkt-träff. Jag hade fullt upp att hålla koll på Lasses barn o barnbarn den dagen.


I söndags var jag hos Putte, vi gick på promenad och slappade lite.

Sen kom husse o hämtade mig efter lunch.


I söndagskväll när vi skulle ut på godnattkisspromenad träffade vi på en hund!! En STOR Ridgeback(?). Träffade den när jag o han var små bebisar, sedan har vi inte setts på länge, men vips så stod han där!!!

Jag har ju ingen bra hanhunds kompis, eftersom de flesta blir rädda för mig, tror det ofta beror på min stora kropp o mitt klumpiga sätt.

Men nu har jag hittat en riktig polare, vi fick springa runt som galningar runt vårat hus... snabb var han... o han hade lite bättre kondis än mig... Kul hade vi, o vi lekte bra tillsammans!!

 O en trevlig matte hade han oxå!!! Jag hoppas att vi får busa fler gånger!!!


Men vi kanske ska flytta.... så då kan vi kanske inte ses så ofta... husse o matte har hittat ett nytt hus... som dom e me o budar för fullt! Det här huset vill de verkligen ha!!!

Jag tycker det finns två stora fördelar med det här huset!!

1: Stor tomt som jag kan vakta, busa, slöa och göra precis vad jag vill på, dessutom en liten skog precis bakom huset!

2: Husse har spanat in grannarna.... o vet ni vad han påstår att dom har??? Minst 1 Berner sennen!!!!  fast de låter som 5 tyckte han!!


På onsdag ska jag få träffa Sannas bernertjejer!! JIPPI!!! Det var alldeles för länge sen sist... Håll er borta från Kjula-skogen vid 20 snåret på onsdag, för då kommer Rea o jag köra gärnet!!!!! Två galna, glada berner!!!


Sen på torsdag är det så dags för den STORA dagen... jag fattar inget.. jag ska tydligen röntgas, vad det nu e...??? Blir kanske kul, ska iaf få träffa alla gulliga sköterskor på djurkliniken!!! Sen säger matte att veterinären Erik oxå ska kolla på min "böld", den har blivit bättre... men ser fortfarande lite snuskig ut!!



Ovido - Quiz & Flashcards