Bonzo

Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Bonzo - 5 juni 2008 17:28

Uppstigning halv åtta, det var den sovmorgonen... suck...

Promenad med husse, och när vi kom in så hade även tröttis-matte stigit upp ur sängen, hon hade tom gjort sig vacker... imponerande.. man får faktiskt inte missa sin veterinär tid!


Jag skötte mig fint när vi kom in på djurkliniken, la mig o kikade med STORA ögon på alla sötao fula hundar som var där... och så hälsade jag på de trevliga sköterskorna!!


Jag fick ställa mig på vågen, den stannade på 47 kilo denna gång, sen fick vi gå in till veterinären Erik!

Han pratade som vanligt mest med matten o hussen... börjar tro att dom e riktigt tjenis med varandra så som de pratar!

 Erik tittade på min "böld" men sa att de var bättre att han kikade senare eftersom jag skulle bli ganska trött snart...

Vadå trött?? Jag hade inga planer på att bli trött, visserligen hade jag ju velat ha sovmorgon, men fördenskull hade jag inte tänkt att bli trött NU!


Erik letade reda på mitt chip, som har vandrat iväg ganska långt... sen gjorde han något konstigt i baken... jaja strunt samma tänkte jag...

Fick gå ut i "väntrummet", och då plötsligt kände jag att ögonen blev helt tunga... snart nog lockade matte med mig in i ett annat rum, orkade knappt följa med eftersom jag var så trött, så trött...

Sen mins jag inte så mycket mer förens jag låg i väntrummet igen och blev piggare!!


Matte har sagt att det tagit bilder på mina höfter och armbågar under tiden jag var trött... De hade tydligen jämt göra att få upp mig på "britsen"... när jag väl var uppe så fick matte vara kvar brevid mig hela tiden....


Erik kom sedan in när han tittat på bilderna. Han började med att säga: Armbågarna såg iaf riktigt bra ut.... sen blev han tyst... matte tittade frågande på honom ????? nu förväntade hon sig ett MEN..... han fortsatte med: Och höfterna såg oxå bra ut:) Husse o matte kunde andas ut... där gjorde han dem nervösa... Erik verkade lika glad som husse o matte!!!


När jag väl kvicknat till o vi skulle ta oss därifrån så hade husse en stor lampskärm med sig... konstigt att man kan köpa sådana hos Erik tycker jag, men men... ville husse o matte köpa den där så helt ok för mig... undra vart vi ska ha den lampskärmen??


När vi till slut kom hem så var jag lite groggy... och väldigt trött....

När jag vilat några timmar så orkade jag lite mer iaf... då kommer lampskärmen fram... tittade lite fundersamt på den och funderade på vart den skulle passa... men eftersom den var modell jätte stor så kom jag nog fram till att den bara skulle kunna sitta på stora golvlampan i sovrummet!!

Men vet ni vad matte gör?????

Hon sätter den på mig!!!????!! Hallo???? Jag e ju för tusan ingen lampa heller!!!! Jag blängde surt på henne så hon skulle förstå att hon skulle sluta fjanta och ta bort den från mig!!!!!

Men tråkigt nog så verkade det inte som att det var ett skämt, de hade fått den av Erik för att jag skulle ha den runt halsen!!! Jag tycker jag är mycket snyggare utan.... o det värsta e att när jag väl försöker gå runt med den, så slår jag i överallt...

Matte försökte förklara att jag ska ha den så jag inte kan slicka på min "böld"... Erik tyckte tydligen att det såg ganska bra ut, men att jag absolut inte fick slicka på den... utan det e husse o matte som får lov att hålla det rent! Så jag ska ha den där lampskärmen på mig när husse o matte inte är hemma.... suck o stön de hittar alltid på så mycket dumheter!!


Med från Erik fick vi även kortisontabletter som vi ska ha med oss till Strömstad i sommar ifall jag blir ormbiten!


Knasig dag har det varit.... men husse o matte är jätte glada eftersom bilderna på mina armbågar o höfter såg så bra ut!! Så nu håller vi tummarna tills de "andra" läst av bilderna!!



Ovido - Quiz & Flashcards