Bonzo

Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Bonzo - 12 juni 2008 22:38

Var några dagar sedan jag var här o knappade!!


Måste ju börja med att skryta lite om min snygga syster Cizzi som bor i Norge! Hon har varit på stor utställning i Norge, med 70-75 anmälda Bernerbjörnar.

Hon lyckades med ett strålande resultat i juniorklassen 1:2 med CK. Jätte grattis till dig min snygga syster!!


Har varit rätt lungt de senaste dagarna... matte har jobbat mycket o då blir jag ju sådär överlycklig när hon väl kommer hem... hela kroppen viftar tycker matte!!

 Som tur e så har husse haft en "bra" arbetsvecka så vi har hållit varandra sällskap när matten varit borta!


De tror fortfarande att jag är en lampa som saknar lampskärm så den går jag runt med när jag är hemma själv... men jag slipper den nog om några dagar för min "böld" ser riktigt bra ut nu.


Igårkväll på kvällskisspromenaden så träffade jag min Ridgeback kompis igen! Vi fick busa en stund... Våra mattar bestämde att vi skulle ses någon dag ute på fotbollsplanerna så vi kunde busa o springa runt hur mycket vi ville!! Matte tycker det är såååå roligt att vi leker så bra ihop!!


Matte mummlar fortfarande om att hon väntar på mitt röntgen-resultat.... hon gnäller om att hon inte kan förstå varför det ska behöva ta sån tid....

Men enligt veterinären Erik så behöver inte husse o matte vara oroliga... men de e nog iaf lite oroliga tills det kommer...


Imorgon skall vi till mattes brorsa Palle i Katrineholm för han fyller år!!

På lördag ska jag en sväng till H:s mamma o Lasse, för tydligen skall de tvåbenta spela golf igen... suck... de har ju sagt att jag ska få följa med... men de skyller på att jag har för dålig kondis o inte klarar värmen... taskigt tycker jag.. men jag gillar ju att vara hos Lasse oxå!

På Söndag blir det nog sennenträff.. JIPPIII var så länge sen vi kunde vara med!!!


Husse o matte skall åka till Italien om två veckor, så då har de satt mig i arbete!!!! Jag ska tydligen jobba i blomsteraffären med husses Pappa o Carola... aldrig får man en lugn stund...

Men matte verkar lite ledsen över att jag ska jobba där... för hon vet inte hur hon ska klara sig utan mig i fyra dagar.. jag fattar ingenting!!! Jag trodde ju bara att jag skulle jobba där... vad har det att göra med att inte matte ska träffa mig på fyra dagar?!?! Måste nog kolla upp det där...


Nu ska vi ut på kiss promenad, o har jag tur kanske jag träffar min kompis där ute!!

Ovido - Quiz & Flashcards