Bonzo

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Bonzo - 8 juni 2008 21:17

I helgen har husse o jag varit lediga, medans stackars matte har fått jobba!

Men det bästa med att matte jobbar på helgen är att dom stänger 17 istället för 20. Så hon kommer hem tidigt!


Varmt har det varit... så de längre promenaderna sker kvällstid... för dagtid vägrar jag, då sätter jag mig utanför ytterdörren och totalvägrar.


Husse o matte tror fortfarande att jag är en lampa, så de sätter på mig lampskärmen när jag lämnas själv hemma... när de sedan kommer hem igen vägrar jag hälsa på dem innan de tagit bort lampskärmen... Men när de väl gjort det blir jag glada buskillen igen!


Idag blev det en roligkvälls promenad, först gick vi lite i Djurgårdsparken och sen fick jag springa lös i skogen, när vi kom förbi isstadion så låg där två bildäck på marken.... o gissa vad matte fick för idé??

Jo hon tyckte jag skulle springa igenom dem... medans husse stod vid sidan o sa att det aldrig skulle gå... till slut var matte tvungen att visa mig hur jag skulle göra, hon kröp helt enkelt igenom däcket, dumt att hon inte gjorde det från början så jag förstod vad det gick ut på...

När jag tagit mig igenom däcken några gånger fick matte en ny idé!

 Nu skulle jag hoppa över däcken, det var skoj det oxå!


Påvägen hem så fick husse en idé, vi skulle ut på fotbollsplanerna som blev vattnade av vattenspridare... han lurade in mig under strålarna, men det var ganska skönt... husse o matte skrattade gott åt mig.


Imorgon är matte o jag lediga, o vädergudarna har lovat svalare väder, skönt skönt!


Veckans planering ser sådär ut, iaf för mattes del.... hon jobbar o jobbar o det e lååånga pass.

Matte håller oxå koll på "hunddata" sidan, för att se när mitt röntgen resultat blir utlagt.



Ovido - Quiz & Flashcards