Bonzo

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Bonzo - 18 juni 2008 22:25

Som ni kanske förstog så började matte morgonen med ett telefonsamtal till djurkliniken... Tjejen i luren förklarade för matten att de skickar bilderna till ett annat företag först som "framkallar" dem... (låter konstigt men så var det). Hon lovade att kolla upp var bilderna var och återkomma...

På eftermiddagen ringde hon upp matte o förklarade att bilderna var hos det"andra" företaget och skulle framkallas IMORGON!!!!!

Matte blev lite smått sur att de inte lyckats framkalla dessa bilder på två veckor!! Förhoppningsvis så kanske vi får resultatet i slutet på nästa vecka!!


Jaja matte säger att det e inte så mycket man kan göra åt det... men lite dåligt tycker hon allt att det är.


Min bror Namrad är oxå röntgad och veterinären tyckte allt såg bra ut så nu håller vi tummar o tassar för ett bra resultat för honom oxå.


Idag var husse o jag en sväng till hans pappa i Kungsör. Påvägen hem stannade vi hos hans mamma oxå, o där fick jag vara kvar medans husse skulle uträtta lite ärenden...

Och där på tomten fick jag besök... av en igelkott!!

De tog en massa roliga kort på mig o igelkotten, de ska försöka få över dem till våran dator så vi kan lägga ut de här på bloggen, ett kort är när igelkotten dricker vatten ur min vattenskål och jag står precis bakom den o funderar på vad den gör med mitt vatten!!


Hämtade upp matte på jobbet, åkte en sväng förbi djuraffären. Det köptes bla en ny nosgrimma till mig, godis och ett nytt foder.

Tycker faktiskt att det smakade riktigt gott, kan nog tänka mig äta det ett tag.


Klockan sju var det promenad i Djurgårdsparken med bernerkompisen Rea!!

Blev full fart o nosgrimman flög av flera gånger, eller så lyckades jag få in den i munnen.

O när jag inte hade den på mig så höll jag på att rycka armarna av matten.

Tanken var ju en lugn o fin promenad, gick sådär för min del tyckte matten.

Men på slutet gick jag faktiskt rätt fint, kanske för att jag var så trött.


Matte säger att det är jätte bra för mig att träna på att kunna gå brevid en annan hund utan att busa hela tiden... jag förstår inte alls vad det ska vara bra för, särskilt inte när det är en snygg tjej som går brevid och doftar gott!!!


Nu ska vi tydligen deppa.. Sverige förlorade mot Ryssland... katastrof!!!

Likabra att gå o sova för jag har inte gjort många knop sedan vi kom in från promenaden...

Ovido - Quiz & Flashcards